Thursday, June 25, 2009

dh lama x update kan?

*entry ini tidak bergambar...sape yg bosan tahap gaban,bolehla baca ngan tenang sbb ini cite kenduri kendara

huh...aku dlm keadaan penat sebenarnye bukan tenat yerrr...
jumaat lepas aku dan en.hubby pulang ke kampung...utk majlis menyambut menantu di rumah mak mertua ku...kendurinye hari ahad dan kami cuti sampai selasa...

overkan kami ni...cuti lama2...mcmla kenduri kitaorg...tp ape boleh buat...sudah terhutang budi ngan pengantin lelaki...time kenduri kitaorg dulu...dialah ketua hulubalang...so, time kenduri dia ni, terpaksala en.hubby sy menjadi hulubalang yg paling gagah dan kacak sekali(sekali je kacaknye) hahaha

aku mcm biasa...mengular...jumaat mlm sbtu tido kt umah mak aku...sbtu petang baru aku tunjuk muka kt umah mertua lalalala lantak la ape org nk kata...aku kan mengandung hehe
petang tu settlekan beg gift, malam tolong en.hubby tepek signboard tunjuk arah n cucuk bunga mangga...

pagi ahad, tolong settlekan tmpat makan pengantin...time kenduri tolong mak mertua bg beg gift...siap kenduri tolong kemas2...petangnye pegi bg berkat kt mak, ngular lg...kul 6 baru aku blk umah mertua...malamnye pegi hantar sepupu en.hubby ke temerloh naik bus blk kelantan...malamnye aku xboleh tido huhu kaki krem,sakit pinggang, perut sebu dan lain2 dan menangis....huhuhu

isnin sambung mengemas...aku buat kerja2 ringan jer,kuarkan barang dlm beg gift yg tak abis...ada 200 kot yg tak habis...aku tak join dah org basuh2 pinggan ni..aku dh rase dh bulan 3 aritu...tghari tlg org sediakan bhn2 nk masak...petangnye tolong mak kemaskan pinggan2 yg dh basuh...malamnye,aku ajak en.hubby ku tido di rumah mak aku lalala

selasa..sediakan breakfast utk en.hubby(padahal suh dia beli nasi lemak jer)...siap makan en.hubby blk umah mak dia n aku smbung tido hahaha aku seharian duk umah mak aku jer, x pegi pun tolong org mengemas kt umah mertua...biarla menantu baru jual saham plakkan...

petangnye blk ke k.l....en.hubby sy lg penat dan tenat...tp apakan daya,aku pun x bertenaga...dia mintak urut pun aku urut gitu2 jer...siap bg suggestion gi kedai urut laa(gile malas ini bini)....hehe

sekian....

4 comments:

Cikpid said...

alaa..ko ngandung..awal2 lagi lak tu..xyah buat keje berat2..muahahha..

ko suh laki ko g kedai urut..auww..kalo tukang urut tu dr thailand pompuan mude2..amacam??hahahha

nmpk sgt x ikhlas g kenduri smpi gmbr pon x amik..

evyn4ever said...

mcm2 sakit kan bila time pegnant..:)

Dzurainee said...

menantu durhaka ko nih hahaha~
tapi takpo ko ada alasan yang paling kuat dalam dunia... dah la baby 1st pulak tu... kalau ngadu kat doktor pun free2 jer dapat mc 3 bulan lalalala~
sehat2kan diri anda sebab kita ada agenda kat jln TAR ahad nih~

ciPuding_7 said...

wah3..
sakan nak jalan yer budu..
ibu2 mengandung takleh expose sgt time influenza dok menular ni..

kena pakai mask g jln TAR tu.. hehehehehe...