Monday, June 15, 2009

berani kau buat topik 'wang PTPTN yg disalahgunakan'...

hohoho...topik hot.fm petang ni...'wang PTPTN yg disalahgunakan'...caittttttt...berani ek...
nak tahu mane peginye duit PTPTN aku?(dan kawan2 aku juga) hahaha


time diploma dengan rm2500/semester...duit itu akan dihabiskan dengan:-
1.time kt UiTM arau, menyewa kereta di hari jumaat lepas ko-ko(ko-kurikulum)...aku n da geng...akan menyewa kereta utk pergi ke padang besar...utk membeli belah...ape ntah di belinye tak tahu...tp klau pegi tiap2 minggu pun xpe...
2.sewa keta utk pegi mandi-manda di air terjun,ke alor setar utk berkaraoke dan akan merayau ke bandar2 yg berdekatan yg kami rase nk pegi...paling best, gi tgk sunrise kt kuala perlis...smbil kacau budak nk pegi sekolah...
3.beli handset pertama...acatel yg guna bateri AA tu hehe...handset kedua dan ketiga dan seterusnye kah3
4. bile dh part 3,kitaorg pindah ke UiTM shah alam...lg la panjang kakinye...tiap2 kali dpt PTPTN...mesti pegi makan satay kajang...tp x sewa kete...sbb selalu duk guna kete kak chik cousin dzu...dh macam ada tlg bayar tiap2 bulan dh kete tu kitaorg buat...
5.bile nk blk kg, naik bus kt pekeliling...dr shah alam naik bus ke CM...naik train ke titiwangsa...dan aku n wawa akan berhenti di stn bandaraya dulu utk shoppinggggggg...kami akan ke sogo,ke jalan TAR...shopping mcm org dh keje...loaded gile...
6.tiap2 kali kuar ke kelang or JJ bukit raja...mesti ada bwk balik sandle...kasut aku time belaja...lg bnyk dari time keje wehhh...
7.pergi melancong ke kelantan umah along...naik train tambang murah utk student...lalala

time degree dengan rm3500/semester...lagi la joli katak...
1.beli jeans levi's hehe aku smpat pkai jeans tu setahun jer...sbb size suar tu 28...adalah sgt mustahil utk aku pkai jeans size itu skang...
2.masuk sem ke-3 aku dh slow skit...sbb parent aku dh belikan kereta...dgn syarat setiap kali dpt PTPTN bg diaorg RM1000 utk kos kete...mmg aku bg,tp yg aku mintak semula lg byk dari yg aku bg...time ni heaven gile pkai kete...blk kg mak bg duit minyak,service kete mak bg duit,bulan2 mak bayar...aku rase mcm aku dh bersenang2 dahulu, bersusah2 kemudian jer....
3.duit PTPTN la tampung perbelanjaan aku berdating hehehe...gi tgk wayang,makan sedap2,gi jalan2 ngan kete yg mak sediakan,beli hadiah utk buah hati haha...time belaja lg kaya weh...b,jgnla komplen dh keje hadiah dh makin kurang,sbb ayang dh xde PTPTN hehehe
4.pegi bersakan di pulau tioman dan kapas atas tiket lawatan sambil belajar...
5.pergi tgk wayang beramai2 ngan kawan2...mane ada kisah tgh bulan ke ujung bulan ker...kannnnn

huhhhhh!!!!penat menaip ape yg aku berjoli ngan duit PTPTN...
skang, nk bayar hambikkkkk kau....rm38k++....ada sesape budiman perwira negara, budi hati mulia atau tuah murni kasih (nama2 anak cikgu HEM aku dulu) nk tolong bayarkan??????....

7 comments:

che poonz said...

aku ada dgr gak pasal topik tu petang smlm.. terus teringat blk ape yang dah aku buat ngan duit tu.. dah la aku abihkan duit ptptn (secara berjoli katak - tak pegi jj bkt raja ngan sogo mmg tak sah), mintak plak lg ngan abg sulung aku.. hahahahaha..

kini aku insaf.. setelah tau susahnya nak carik duit.. lebih2 lagi nak bayar blk utang tu...

waaaaaaaaaaaaaaaaaa.....

sang mentos said...

aku kurang dgr topik tu..tp aku x suke topik entry ko..sbb aku kene ingtkn diri aku ni bahawasanye aku ade utang lg sebyk rm38k++...huhuhuhuhu...ade x tempat harta karun??nk g carik harta karun la...
tapi secara peribadinye aku suke bile dpt ptptn...kalu g sogo..jalan TAR..mmg x sah kalu balik shah alam x bawa balik buah tgn dr sogo@jalan TAR...
bab dok kat arau tu...mmg time tu kite ni umpama org kaya la...tiap2 minggu berjaaaaalaaaan jela keje nye....

tp skang ni camane?sape nk bayar rm38k++ tu??sape nk byrkan??sesak gak ni....

Cikpid said...

huhuhuhu..gelisahnye aku baca entry ko kali ni..tapi btol ms study aku lagi byk joli dr dh keje..sbb dh keje, baru tau susah cr duit..kasut aku ms study lagi byk dari skang..bengong..huhuhuhu..tu segeng aa aku ngan poon g joli katak, g sogo g jj bukit raja..lps tu dh akhir2 sem br tercekik mnta duit kat abg aku..huhuhuhu

Skang, aku ade penjaga duit yg sgt efisien..dimana die akan memastikan utang PTPTN aku dibyr..segala utang di bayar..n belen kene simpan..duit ditgn hanya cukup2 mkn n duit mnyk..n soping sikit brg afieq..huhuhuhu..nk duit..nk duit..

Unknown said...

betul la
zaman student rasa lagi loaded
tak pernah pikir awal bulan, ujugn bulan..tiap ari adalah sama
mana pernah 'ari ni bape hb??' bila gaji?? mana ada pikir tu smua

dan ye..skrg ,,utang dah rm38k, silap2 check lagi jadik 40k
nanges meraung lah ko dayu

~ini an~ said...

poonz,wawa,pid,dayu:
syok kan time belaja huhuhu

elok2 aku ikut jadual pembayaran PTPTN..uem potong plak gaji tiap2 bulan sbb amik advance hari raya thn lepas...dh aku terpaksa x bayar PTPTPu itu...hampehhhh

bulan 2,2010 nti plak aku smbung bayar smule hehe

alifah@along said...

huhu...aku pun rasa topik ni tak patut..tak patut...saper berani berkata demikian??menteri ke apa??kalau tak der PTPTN, aku tak sampai ke hari ni kut...dengan PTPTN la aku bayar yuran, makan (wpun hostel bg mkn free, aku stay nak mkn kat seksyen 2..hehehe), lagi, duit utk beli PC, beli scooter DAQ aku tu, lagi, buat byr umah sewa pastu, byk lagi...ingat aku berjoli sakan ke dgn PTPTN tu??patut kasi free jer, tak payah nak byr...duit tu, duit mak bapak aku jugak tau!!!hahahahha...boikot ni...boikot...

Dzurainee said...

PTPTN tu apa wehhh?!! buat taktau dah ah (ayat pin) lalalaa~