Friday, April 22, 2011

menjadi tukang...

tukang ape yg aku tak jd lg ek...

kecik2 dulu...aku jd tukang pergi kedai...mak aku suruh je aku gi,confirm no objection...mak suh gi kedai dekat,aku gi kedai jauh...dpt usha pakwe hahaha

time sekolah menengah aku jd tukang gunting rambut org...abis sepesen je rambut budak2 hostel aku gondolkan...pesyen JQ lg sgt hahaha smpai dh masuk U pun masih jd tukang gunting rambut...

dh masuk u amik plak kos ukur2...jd la tukang ukur sekejap...mula tukang ukur tanah pastu tukang ukur bahan plak...

dh kawen lg la jd mcm2 tukang...tukang masak,tukang kemas,tukang menukang tukang urut(??!) dan juga tukang belai ewaaaahhhh

dah beranak lg la jd tukang...tukang kuasa 8 dh jdnye...

pastu tibe2 jd tukang jahit plak...waduh2...tetibe jek...

Wednesday, April 20, 2011

nk cite ape ek?

cecite2...
mmm hari ni misi bgn kul 6am terbabas ke pukul 7:30am hahaha
ingatkan dapat laaa buat keje umah sblm my rajinest helper bangun tido...
elok baru aku siap mandi nk pkai baju...si dia dh duk bersila atas katil...
so...menyapu sambil berebut sampah,penyapu(dan slap kaki si dia sedas dua hahaha)...geram ok,kt tmpt sampah2 berkumpul tu la dia sibuk2 nk kaji smpah ape yg ibu dia berjaya sapu...

hari ni hantu rajin mane ntah masuk dlm badan...NAK BUAT KEK KUKUS LAH...
en suami saya adalah pemakan orgnye,dia suka mkn kek,kuih muih dll...malangnye isteri dia pe juga...pemalas...
selama 2thn lebih kawen,ini 1st time aku wat kek hahaha syabas meri beti...

al kisah br beli kukus kt ALONG STORE...terus teringin asah bakat...
ingatkan nk wat mlm semalam...tp mlm semalam adalah malam paling tensi sejak jd tukang jahit huhuhu duuuugaaannn
search resepi kek kukus yg simple2...jumpe la kek oren kukus...

disebabkan saya adalah org yg terror wat kek...saya kukus kek dekat 2jam x masak2...
ape lg...kita bako jer...bako jer!...terus jd kek OKU hahaha
alamatnye di tong sampah laaa...
hantu rajin masih tak berputus asa...terus menghasut aku wat lg skali...
oren sunquick plak abesss...
ok,kita tuka kepada kek coklat kukus...

rase muffin kt keni rojes uuuuu...
pandai rupenye aku wat kek heh heh heh heh =)

Sunday, April 17, 2011

wahai kawan-kawan

ku sangkakakan menjadi hauswife,aku akan lebih bersenang lenang berenang2 di tepi muara...
leh layan internet semahunya...ghupenye idok ye teman...di ulangi...idok!
usoh ler awok berangan nk jd hauswife utk bersenang lenang...sila cancel niat dihati yer...

melayari internet menjadi jarang sekali...
sekali buka korang dh update blog berkali2...
baca pun laju2 mcm layang2 putus tali...
nak tinggalkan komen jauh sekali...
korang jgn la kecik hati...
bukan tak baca setiap entri...
cume sempat mengomen di dalam hati...

ok tak sajak i?
ceeewahhhh mcm org tertunggu2 komen dari aku...best sgt ke ko komen?wakakaka
serius kawan...aku super bizi (poyo) hahahaha

Saturday, April 2, 2011

ke Tanjung Leman~

saya tak penah dgr nama tmpt ni...
tp dh ada org nk bwk gi jalan...tepi laut plak katanye...saya pun apa lg...hoyye hoyye!

perjalanan bermula dr kampung saya Jenderowks!
singgah bukit mendi...kemas2 baju...gerak2 khas...zassss
lalu bera~keratong~muadzam shah...
bila sampai muadzam,saya nmpk UNITEN...owh br ingt saya penah gi ke sana 1 ketika dulu...
lawatan smbil belajar sgt la kan...

lalu rompin plak...nmpk signboard ke jeti Tg. Gemok...ke Pulau Tioman...mmm terus otak aku berputar ligat...aritu aku naik bot gi tioman kt jeti mane ek??
Tg. gemok la kot...
bila sampai mersing rasa mcm salah plak naik kt Tg.Gemok...
sbb bila smpai mersing ada hotel seri malaysia...
ehh rasenye dulu stay kt hotel ni sblm naik bot gi tioman...ahhh konpius syudahhh

gi usha tgk jeti mersing tu...ehhh nape mcm aku tak penah smpai kt sini jer...
adehhh...sel2 otakku telah putus...
lantaklah...

saya stay kt felda residence tg. leman...nice...baru lg tmpt ni...pokok kelapak pun kuncup lg hehe
percutian 3D2N kali ini adalah percutian menikmati bilik ber-aircond sajork...
sbb ini cuti adalah utk menyibuk org gi keje je sebenarnye...
ayah irfaan kena gi kilang sawit kt tenggaroh timur...
ibu dan anak sila duk diam2 dlm bilik hehehe
nasib baik keje ayah time tghari dh settle...
dptla usha2 kawasan sekeliling...

ada jeti tunjuk laut...ada kfc kt jeti tu
ada pulau sibu yg kelihatan dr jeti...
mcm menarikkkk je pulau sibu itu...huhu tp apakan daya...dulu,kini tak mungkin sama...
mcm x percaya aizaan tak mandi laut w/pun 3 hari ngadap laut hohoho kan tak sama tuuu...

ini budak tak mau balik

layan video irfaan yg super gumbira jumpa laut...
anginnye sungguh kuat...sila tgk cover camera yg berterbangan...nasib baik aku tak terbang haha ferasan la gemok leh terbang di tiup angin ...
video

persoalan naik kt jeti mana..telah terjawab oleh cik wawa kita yg sel2 otaknye masih berhubung hehe