Wednesday, December 1, 2010

keberhentian

ade ke word seumpama tajuk itu hehe
belasah jelah...
ianye cite saya yg brenti keje...hehe
menyesal ke?mmm...rasenye tak menyesal...
cume menyesal tak setup company siap2 sebelom brenti(pergghhh...gegar gile ayat)

ketahuilah bile ko dh terberhenti kerja...ko akan malas nk kerja semula hehe so,jgnla brenti...
mungkin aku je kot...aku kan mmg malas...
kenangkan kena bgn pagi2, drive...itu yg paling malas...keji kan dh beranak pun malas bangun pagi...bilalah nk berubah...adehhh

tapi bila ko tak keje...otak letih juge...
memikirkan ape aku nk buat?nk jana duit...
bisnes wat tudung ke?jd tukang jahit ke?masuk bisnes kt internet ke?bukak kedai dobi ke?bukak kedai stationary ke?bukak cosway ke?jd guru ganti ke?
macam2 org suggest kt aku...
terkini adalah org ajak wat keje kontrak landscape...mmmm beginilah nasib 'si takde kerja' kot...

skang aku sedang mengupdate resume...kasi gegar skit gua punye resume...
nak hanto ke sape ntah...haha
ntah ape yg buka pintu hatiku utk mengupdatenye...
agaknye dh muak dgr org bercakap...
tak pulang modallah,
tak berbaloilah,
rugilah,
sia-sia lah....

whateverrrrrrr.....
sume org nk yg terbaik utk diri sendiri dan keluarga...trust me!!!

2 comments:

alifah@along said...

kontrak landscape???wow!! menarik..abis??ko dah stat plan nak kerja balik la ek??irfaan kena dicarinya pengasuh la ye bu??takpe, dia dah dewasa dah skit...blh dah ko g cari kerja an...mmg la Family No.1, tp, kita kena buat jugak kerja2 sampingan ni An...yela, ko kan nak jadi Menteri...

~ini an~ said...

along:menteri pendidikan layak tak haha aku takut la long nk wat kontrak walaupun kecik2...kang ada aku nama baru plak...an murano...hehe