Wednesday, December 1, 2010

1st December 2009 yg lalu...

petang td...sambil lepak2 bersama suami...tanpa kopi...
mengimbau kenangan lalu...

dh setahun suamiku berkerja ngan FE*DA rupenye...
pada tarikh arini di tahun yg lepas...
dia telah menerima tawaran itu...
walaupun telah cuba menolak...tp dipujuk utk terima...
berbelah bahagi tolak campur kuasa dua,punca kuasa, kamiran pangggg!!...sume ada...

time tu dh la aku tgh sarat mengandung...38weeks plus...
bile2 je boleh beranak...klau nk terberanak...
tp masa ni gak aku berpisah ngan suami...
tak berani duk umah sorang2...
gi menumpang kt umah sepupu...nasib baik ada sepupu...

waktu mmg aku rase down sgt...down dan down lg...
aku di kuala lumpur...suami di triang,pahang...
nasib baik dekat ngan kampung halaman kami...dekat tak dekat gak laa...1jam setengah gak la baru sampai...
time aku dh start cuti bersalin(awal gile aku start cuti...2 minggu awal dr due)...suami selalu berulang je gi keje dari kampung...
sampailah bile aku dh bersalin...
mostly time aku dlm pantang dia blk hari2...
kesian dia...mesti letih...

dari 1dis2009 - 20jun2010 kami duk berasingan...
bile aku dh keje smula utk selesaikan kes penceraian aku ngan company dan utk abiskan tempoh edah bersama company...kami jd weekend ibu n ayah...
anak kt kg, aku kt kl, suami kt triang...
huh rasenye sungguh la sungguh terseksa...
jumpe time weekend je...
jumaat aku naik bus blk kg...suami blk tido kt kg...sabtu pg dia g keje lg...ahad lepas keje(suami aku cuti isnin dan selasa-isnin tu sekerat hari) dia anta aku blk kl...pg isnin kul 5pg dia gerak blk triang sbb nk keje...mmmm...leh bayangkan betapa serabutnye kepala otak suami aku...huhuhu

sedih syahdu sayu...dan sume perasaan yg tak best bile nk berpisah...
sakit ok...sakit sangat rase dia...
bile ingt semula perasaan tu serius aku tak sanggup...
tak sanggup nk berpisah n duk asing2 ngan suami...
baru aku tahu aku sgt perlukan dia dlm hidup aku...

tapi skang tak tahu lah...
ada perasaan utk bekerja...
klau aku nk keje dlm bidang aku,aku kena duk kawasan bandar...
mmg kena berkorban utk duk berasingan ngan suami...
tp klau boleh mmg taknak duk asing2...
sanggup ke aku berkorban???

hidup penuh dgn pengorbanan...

2 comments:

alifah@along said...

owhhh...cepat nye masa berlalu...setahun dah ek??so, sikalang, manyak syukur la ye...wpun ko susah time tu, mungkin senang di kemudian hari...aku mmg supprt apa jua yg ko buat An..sesungguhnya ko bijak dlm bab2 cam ni...hehehehhe...

~ini an~ said...

along:i know u r my strong supporter hehe senang ke aku skang?huhuhu aku takde gaji wooo