Saturday, December 4, 2010

nur irfaan:11months

lagi sebulan je irfaan nk 12bulan a.k.a 1 tahun...waaaaa teruja!
cepatnye masa fly-fly meninggalkan kita...
terasa lg kehangatan malam pertama ehhhh...hahaha acah je...
terngiang2 lg ape yg berlaku pada 4hb jan 2010 itu...
hari yg membuatkan aku jd blur...dan semakin blur...hehe
x caye?...sebiji jamu berharga 30sen sebiji...makan sebiji sehari...klau makan 30hari jd bape ringgit?...aku leh congak jd 90hengget...kan ke lembab sgt dh tu jdnye...

perkembangan irfaan:
1. berat 10.1kg...mmm dr 2 bulan lepas dia naik 600g shj...size badan kelihatan sedikit slim..mungkin sbb terlalu aktif...ibu dia bile nk slim???
2. dh berdiri dgn tempoh yg lama...suh jalan dia sengih dulu dan duduk semula...dlm hati dia ckp 'nti klau irfaan cepat sgt pandai jln,ibu lg malas nk dukung irfaan'...
3. aktiviti paling disukai...bile ibu n ayah dia baring...dia akan panjat muka suh org bau pampers dia...hancing ke tak?x senonoh punye budak...suh org cium dia punye teloq...
4. dah leh main sorang2 sedangkan ibu nye membuta hahaha td aku sedar2 dia tgh ketuk botol minyak ke kaca television...huh!
5. ngan kete mini kuparq dia...dulu dia naik, skang dia tolak plak hehe
6. memanjat dgn jayanye...bahaya sgt!
7. dh pandai nk turun dr tmpt tinggi ngan hulur kaki dulu...
8. dh pandai tunjuk2...ntah ape yg dia tunjuk tak tahu haha
9. seorang yg pengutip...pantang jumpe apa2 aje di lantai...dia suap ke mulut...aku amalkan petua mak mertua tabur halia yg dipotong kecik2 ke lantai...dgn selamba dia kutip dan makan...no feel!!...pernah aritu...aku bersihkan tgn dia,slps dia mcm suapkan something ke mulut...aku cium2 ada bau yg berkaitan dgn cicak...jgn lama2 nti jd cicakman sudah la irfaan...

dah...aku x sempat dah nk taip lain2 perkembangan dia...sbb skang dia tgh main kotak makanan...kang ada yg kotak tu jd makanan dia...

ok...ini tanda budak baik...tertomoih kt karpet lantai...maka tersentallah hidung yg mancung itu, dan berbenjollah dahi nye...sian anak ibu

gerammmmmm...gigit boleh?lubang hidung tak sempat cover hahaha

1 comment:

alifah@along said...

ala mucuk2 irfaAN...dah nak setahun ye..so ganas anak u ni...hehheee....tak lama lagi blh jalan2 dah...blhla, kita g cuti2 pulau2...hehehee