Monday, December 20, 2010

politik...

hoooooo macam gempak je tajuk...
al kisahnye...
klau aku bosan tahap tak tahu nk wat ape...
aku tekan button next blog yg kt atas tu...
klau aku tekan je natang tu mesti kuar blog org2 yg tidak menyokong kerajaan...
apakah?
adakah itu tandanye aku ni nk kena jd pembangkang...?
mmg itu sifat aku pun kan haha

bile baca best plak...dah ada ciri2 ni
sebab dia menceritakan apa yg di sebalik apa yg disiarkan...
bertentangan ngan ape yg kita baca,dengar dan lihat di media2...
yg boleh membuatkan kita terpikir 'betul jugakkan...'

media negara kita sgt memainkan peranan...
kadang2 terlalu membesar2kan cerita klau yg tak baik di pihak pembangkang...
dan mengecilkan cerita yg tak baik di pihak kerajaan...
adakah mengampu?
adakah dibayar?
adakah terpaksa?
hhhmmmm.....

kadang2 menyampah nk dengar...
yg paling latest kemenyampahan...'subsidi dikurangkan'...bijik laaa...
cakap jela harga dinaikkan...
dan pelbagai alasan yg tak best langsung di dengar sbb 'subsidi dikurangkan'...
dan yg paling aku tak berkenan,klau tak suka org leh tak jgn tunjuk sgt?
ni klau boleh ko nak 1 dunia tahu...
dahla kita ni sama2 melayu...
tak terpikir ape bangsa lain pikir pasal bangsa kita?

bila aku baca blog2 pembangkang ni...
membuka mata aku...
umah diaorg berdentum dentam...macam resort pun ada
kete mak aih tak ya cakap laa kan...
klau dh mcm tu kemewahan yg diaorg ada...
ada diaorg kesah klau minyak naik harga?makanan kt kedai2 sume makin mahal?

cube ko tgk rakyat ko...jgnla tgk org yg kaya jer...
tgk yg berpendapatan sederhana...yg duk dibandar2 besar...
mampu beli umah...nunnnn jauh gile dr tempat keje
mampu beli kete...tp gi keje naik moto

aku sebenarnye adalah org yg tak amik port tentang politik...
aku amik atas pagar...
tidak membangkang kerajaan dan tidak menyokong pembangkang...
cakap bnyk tak guna
sbb aku tak mendaftar pun utk mengundi hahahaha

biarlah aku disoal kenapa tak memilih pemimpin dari aku disoal kenapa pilih dia sbg pemimpin...

No comments: