Sunday, November 28, 2010

sila bersyukur...

haih ari ahad ni sume entri keagamaan agaknye hehe
xdelah...ini entri kisah rumahtangga...
rumahtangga saya hehe

saya ni surirumah kan...kan...kan...
klau tgk mak saya as surirumah...sume kerja rumah dia kena buat...
masak,basuh baju,sidai baju,sapu sampah dlm n luar rumah...touch up laman,buang sampah, cuci bilik air...lipat kain dan pelbagai lg kerja2 keperempuanan...
kadang2 menukul, menyimen, menyangkul pun mak saya buat...
ke mana lah abah aku kan hehe
ada je kt umah tu...tp dulu muda2 dia sibuk cari rezeki...
skang dh tua...dia goyang kaki hehe

tp bile aku dh jd fulltime hauswife...aku tk jd pun mcm mak aku...
pemalaskah aku?haha
suami aku masih bancuh air sendiri...
kadang2 tolong basuh n jemur kain...kadang2 lipat kain pun hehe
dia tolong buang sampah...dia juga kadang2 menyapu...
malam2 dia bangun bancuh susu utk anak...tlg basuhkan botol susu anak...


syukurkan dapat suami yg rajin tolong isteri...
syukurrrrr sangat...
bukan isteri yg malas wat keje tau...hehe
aku takyah paksa2 dia buat keje...dia dgn rela membantu...
patut ke seorang isteri yg menjadi fulltime housewife tp still husband tolong wat keje rumah?
mmm...sapa patut jawab haha

aku anggap tuah badan la kan dapat suami rajin hehehe
dan aku seharusnye berpuas hati...bukan kompleeeennnn je kejenye...
aku patut masuk kelas kesyukuran agaknye...

terima kasih wahai suamiku...
aku sungguh sayang padamu...sastera la pulak...
dgn harapan dikau akan jd pembantuku sepanjang hayatku...
semoga dikau menolongku tanpa jemu2...

dialog suami isteri...(dlm perancangan jalan2 di bulan disember)
suami:b ingat nti masa 5hb tu lepas kita gi melaka, kita gi k.l lah...
isteri:ok...gi kl wat ape?
suami:6hb tu b nk gi HQ...mlm kita smpai tu leh kita gi shah alam...kita gi la SIC tu...
isteri:sic?????...
suami:laaa yg tmpt ayang cakap tu...
isteri:hahahahahaha i-city laaaaa

3 comments:

alifah@along said...

ya...hargailah dan bersyukurla kerana dianugerahkan suami yg rajin itu...wpun kadang2 blur jugak...i-city oh i-city...hahhahaaa

~ini an~ said...

along...bukan kadang2 yer...always haha

alifah@along said...

itulah akibat suka gelakkan kebluran aku dulu2...