Thursday, May 6, 2010

Yang Terindah - part 2

si isteri yg sedang koya2 nak jiwang...
sms sang suami

isteri:b tgk x cite adamaya?
suami:smlm tgk.nape yang
isteri:best x lagu cite tu?
suami:blh thn gak.tp b xperasan sape yg nyanyi
isteri:kena x lagu tu klau b tujukan kt ayg?

x lame tu tepon si isteri berbunyi...

suami:helo...ayg tgh watpe?
isteri:x watpe...b tak jawab pun mesej ayg
suami:b tak bape ingat lagu tu...tgh mengingat lirik lagu tu mcmane..kang salah jawab kang tak kena plak nk tuju kt ayg
isteri:ala b ni...baru nk ajak jiwang2..mmmmm
suami:yela2 nti klau b tgk b hayati lagu tu
isteri:mmm dh terlambat

poootonggg arr kan?
itu suami saya...kalau tak di ajar suh jiwang2 ngan isteri dia...xdela dia nk layan2 lagu sambil terpikir wife dia...mmmm
nape manusia x penah nk bersyukur?tettttttt
tgk adam smlm masa ternampak dani pegang tgn maya...dia bunyikan hon kete jer...xdenye nk meroyan x tentu pasal...dah dpt suami sebaik adam pun lg nk layan org sewel mcm dani...hmmmm...

suami saya:
sangat baik...sangat penyabar...x pernah nk marah saya...nak tegur pun akan guna pendekatan yg baik sgt
jaga saya dgn sgt baik...baik semasa sihat dan juga semasa sakit...teringat masa lepas bersalin...dia jaga dan layan saya mcm tuan puteri...
sangat ringan tulang...rajin membantu saya...
bab kerja rumah...membasuh pinggan mangkuk kuali periuk,basuh n jemur baju(lipat baju je saya x bg dia buat...sy ckp kt dia...'b xyahla lipat kain,sakit mata ayg tgk'(berbudi bahasakan bini dia..pangg!!)
klau anak bgn tgh malam nk susu,dia yg bancuhkan...klau saya ngantuk,dia suh sy tido,dia yg susukan anak...klau anak berak ke mandi ke sume dia tolong...

owh cukup3 meng'up' suami sendiri...kang ada yg muntah hehehe
tp dh dasar perempuan tak sedar diri kan...dah baik mcm tu pun...LAAAAAgi BANYAK KOMPLEN KAN??
lempang kangggg...

4 comments:

Cikpid said...

adoiyai..nk suh laki die tau lagu adamaya plak..hahahhaha

lelaki x amik port sgt lagu2 dlm citer ni kot aku rasalaa..

laki lu kan AM..mana laa nak layan jiwang2 ni..hahaha

Puteri Ogy said...

kot nuril x smpai ati nak lempang, mehla aku tolong lempangkan..lempang laju2 nak x?? kali ni aku x caj pape pon..sesen pon x payah..
muehehhehe

ciPuding_7 said...

bersyukurlah dgn apa yg ada..

macam ada 'sorg' tu. laki dia tentera, maka dia pon ditrain macam tentera gak..

kalau dikatakan 'TIDAK', jgn ditanya buat kali kedua.. kerana kamu akan merana sepanjang hari jika hati tidak kental.. hahahahaha.. ingat senang nak wat hati jadi besi? haha..

~ini an~ said...

cikpid:macam2 mintak kan...layan lagu la segala...

ogy:sila la ogy...tp balas balik hehehe

cipuding:barisss..baaaarissss sedia!!!dari kanan cepat jalan....lalalala