Monday, May 3, 2010

monday bulus...

stress betul klau hari monday...
ada x org gembira di hari monday nk pegi keje?
aku gile malas...
sbb tiap2 ari ahad..aku akan smpai kl around pukul 1130 or 12tghmlm
kul 5lebih pg dah di kejutkan sang suami sbb dia dh nk gerak blk ke pahang...keje
aku tido smule...pastu liat gile nk bgn nk sembahyang subuh...
silap2 lepas solat tido smule...dan bangun ikut suka hati aku kul bape nk smpai opis(kata dh anto resign letter)

mcm tu la rutin aku tiap2 minggu...
hari jumaat blk keje naik bus blk temerloh jupe buah2 hati...
yang peliknye aku xleh tido dlm bus dh skang...
klau dulu pantang naik jer...dr pekeliling nk smpai bulatan pahang aku dh ghaib
ngan wawa dr shah alam smpai kl siap leh cemas2 nk terlajak tak dapat turun kt CM...
adekah aku dh tak jd penido...owh sungguh tipu...

aku xde topik khusus...saje nk merepek...
cuma aku nk berkongsi 1 rase...yg dh lame aku pendam
rase apabila dh menjadi seorang ibu...

aku ni seorang anak yg boleh tahan menjawabnye(baca:mak abah dh ajar tp ttp kurang ajar dan of kos bukan salah mak abah lg)...aku ikut kepala hotak aku je klau nk wat ape pun(nasib baik last2 jd manusia gak)...klau mak aku risau ke,aku jawab 'ala mak ni risau sgt...tahu la ayan jg diri'...klau mak aku tak bg buat ape yg aku nk buat...aku buat gak..samada last2 aku bgtau dia or terus menjadi rahsia hehehe pendek kata,aku ni anak yg x dengar kata...tp aku tak berniat utk tak mghormati mereka...bukan niat nk jd kuang ajar...cuma mgkin cara penyampaian tu boleh mengguris hati mereka...

tp bile dh aku sendiri dah ada anak...baru aku tahu mcmana perasaan seorang ibu...mcmane dia risaukan anak...mcmane dia nk pastikan yg terbaik utk anak dia...mcmane kalau dia sakit,dia dlm bahaya,mcmane dia dh besar nti...sume aku pikir...bila aku pikir balik ape yg aku buat and jawab kt mak abah aku...mmg x patut...

sbb tu mak aku sll ckp 'awak xde anak lg boleh la ckp xyah risau,xyah pikir,suh mak tido lena xyah pikir sgt pasal anak...nti awak dh ada anak,awk tahu la' huhuhu....
dan mak aku penah ckp kt aku 'ikut awak la aizaan nk jd ape'(ni stok dh x leh nk ajar dh kot)
huh!...menyesal tak jd anak yg tak berapa menggembirakan hati mak dan abah(sbb takut balasan anak aku pun jd mcm aku hahaha padan muka...)

bila dah ada anak baru la tahu mcmane 'susah'nye nk besarkan anak...'susah' tu bukan menyusahkan tau..'susah' tu merangkumi byk pekara...susah nk dihuraikan...nk pastikan anak sihat xde penyakit, anak membesar jd org berguna, cukup bekalan ilmu agama dan lain2

sume nk yg TERBAIK utk anak masing2..TAPI cuba bayangkan anak yg di tatang,di jaga,di manja dengan BAIK ni jd KURANG AJAR,MENJAWAB,TAK DENGAR KATA,TAK MENJAGA HATI,CAKAP MAIN LEPAS JER(ahh malasla nk buka pekung di dada)....CUBE LA BAYANGKAN...

aku bersyukur pada Allah...kerana memberi aku rezeki...memberi peluang aku utk menjadi seorang ibu supaya aku lebih menghargai mak(terutamanya) dan abah...bile dh jd ibu baru aku tahu betapa besarnye pengorbanan mak dan abah sbb aku bayangkan mcmane aku nk yg terbaik utk anak aku,macamtu la mak n abah aku nk yg terbaik utk aku...huhuhu

sbb tulah adanye ayat hormatilah ibu bapa...sbb pengorbanan diaorg nk membesarkan kita tak dpt dibalas dgn apa pun di dunia ni...

Ya Allah,kekalkanlah rasa kasih sayangku terhadap ibubapa ku seteguh rase kasih sayangku terhadap suami dan anakku'...amin

>>p/s:klau anak degil xnak dgr kata...cerminla diri dulu...kita dgr kata mak abah kita tak?huhuhu

5 comments:

Puteri Ogy said...

adesss..setepek kna kat mak orang yg sebelah sini.hahahh
Renung-renungkan!

sang mentos said...

kite ni dulu mmg stok2 tido la..
pastu cuak..
hahahaha..

tp mmg betul..lum kuar dr pekeliling pon dh selamat malam sayang...

Hani Ahmad said...

Terus rase Insap, seperti makan cili sebab terasa kepedasan nye..

adakah masih belum telambat untuk saya menjadi anak yg dengar cakap mak pak agar dapat anak nanti BAIK2 saja..uwaaa..menyesal sudah

nway n3 kali ni tersangat tacing

dzuhata said...

kelepekkkk kena starlite diri sendri sob sob sob touching.. dah 1/2 year tak jumpa my mum.. asyik jumpa his mum jer huhu...

~ini an~ said...

ogy:kenakan setepek..aku bertepek2

wawa:tido mcm tido mlm klau naik bus...penyakit

hani:masih belum terlambat selagi mak ayah kita masih ada huhuhu

dzu:apa lg..mintak transfer kedah terus..zasssss...hehe sian tok mama x jupe cucu