Friday, November 13, 2009

hati pecah...

ada ke aku mintak emas sejongkong?
ada ke aku mintak duit pampasan beribu2?
ada ke aku mintak bunga setaman?
ada aku mintak coklat sekilang?

aku hanye mintak kamu memberitahu aku...
aku hanye mintak kamu memaklumkan aku...

kenapa pilih tidak memberitahu dari memberitahu?
kenapa pilih berdiam diri dari berkata-kata?

dengan alasan yg tak masuk akal
'nti klau bgtau...ayg marah'
then what do u expect I WILL BE when u not inform me?
kalau bgtau aku marah...kalau TAK bagitau aku suka ke?

kalau bagitau aku jd harimau ke?
kalau bagitau aku jd gajah ker?
kalau bagitau aku buat pesta buih ke?
kalau bagitau aku joget dayak ker?

bangkitlah wahai lelaki...kamu bukan baru darjah 6...
kamu bukan baru baligh...
kamu sudah jd suami...
malah kamu bakal menjadi ayah...

aku bukan mengongkong kamu...
aku bukan tak memahami cara kerja kamu...

ada aku paksa kamu balik mengikut kemahuan aku...
ada aku suruh kamu balik ikut suka-suka aku...
ada aku suruh kamu tinggalkan kerja dan pulang ke pangkuan aku...
ada?ada?ada?ada?

tak terfikirkah kamu ape yg isteri mu risaukan?
tak terfikirkah kamu ape yg isteri mu bimbangkan?
tak terfikirkah kamu ape yg isteri mu bayangkan?

selamat ke, hidup ke, kemalangan ke dia?
bukan mendoakan...tp itulah KERISAUAN seorang isteri...
SUKAR SGT KE UTK DI FAHAMI?

7 comments:

Cikpid said...

AN..bw bertenang..

mmg begitulaa lumrah..sdgkan lidah ag tergigit..ni kan pkak ko ngan nuril..

Ko anggap jeklaa tu mmg dh tabii die an..huhuhuhu..

ko jgn mnyampah2 sgt ngan nuril..kang baby kuar muke nuril kang..hahahahha

Lina said...

an.. bawak sabar banyak2 ye..
takut nnt if terbawa2 n effect kat kesehatan n kandungan kamu..

~ini an~ said...

cikpid:ikut muka nuril xpe...jgn ikut ape yg nuril buat kat aku dah...meranala aku nti...

lina:pesan org tua...sabarla paling utama...tp hati tetap dh terluka huhu

ogy said...

jgn risau2 sgr..jgn stress2..be cool...kecian nt kat baby (ade kene mengene ke eh??)huhuhu

cik zilla said...

hmmmm..aku selalu sangat berdepan situasi itu.. SELALU SANGAT... biase ar, asam garam perkahwinan.. LELAKI~ dia salah cmane pon, last2 nyer kang kite gak yang salah.. EGO tinggi langit..

~ini an~ said...

ogy:dugaan...sian baby kan...

fuzila:lelaki oh lelaki...

afiq said...

sabar yer