Friday, November 6, 2009

8th month anniversary~

weh...aku pening...aku dh kahwin 8 bulan...nape usia pregnancy aku pun 8 bulan gak...32weeks

aku period weh lepas kahwin aritu...kang ada plak yg ckp aku wat projek dulu sblm kahwin hehe...nauzubillah...

buat calculation la jap...

MARRIED
6th March 2009-6th November...ada bape hari

mac =26days
apr =30days
may =31days
jun =30days
jul =31days
aug =31days
sep =30days
okt =31days
nov =6days

total =246days


PREGNANT
calculate dari 1st day last period kan...24th march 2009

mac =8days
apr =30days
may =31days
jun =30days
jul =31days
aug =31days
sep =30days
okt =31days
nov =6days

total =228days

kan ada perbezaan bilangan hari tu...18 hari lepas khwin aku period...baru betul...pastu xkanla dr 1st day period tu aku dh pregnantkan (sbb tu doktor kira kita pregnant 40weeks which is equal tu 10months...sbb dia tak tahu exactly date bile baby tu jadi...) ni teori aku agak jelaaaa...

so,pada calculation aku...usia pregnancy aku baru 221days(setelah di tolak 7 hari tempoh period) dan meng'assume' lepas je 7 hari tu dh terjadinya persenyawaaan antara sperma n ovum...lalu terbentuknye fetus...(ehem...mcm doktor plak...padahal aku merepek jer)

more actual pregnancy periodku = 221days / 4 weeks = 31.6weeks...31weeks 4days...hoh penat2 aku buat calculation...beza 3hari jer...
..........................

sesi sms selepas kahwin...

ayg:b pernah rindu kt wife b x time keje?hehe
b:selalu.sbb tu walau mcm mn pun b akan tpn ayg
ayg:ayg tgh rindu kt b ni..hehe
b:tq syg.rindu kt b.b pun rindu sgt kt ayg.i love u syg
ayg:yeke rindu sgt hehe love u too..

seterusnye sms dh tak di balas...(wife assume...si suami berkata 'klau layan bini aku ni,x jd keje nti...')...full stop.

4 comments:

CT said...

hahahaha...tumpang sonok...bagus teruskan tu dik...wakakaka

Mrs. Bee said...

so sweet lepas kawen still romantik2..auww..:D

poonz said...

aww..
so sweet..

~ini an~ said...

kak ct:tq...salam perkenalan

noma@daria:nk romantik pun kena paksa dh khwin ni nomey...mcm kena push button-tekan 'ON' utk romantik seketika hehe

poonz:sweet urine hehe