Tuesday, August 4, 2009

rindu yg menggebu

pernahkah anda dalam keadaan ini? rindu yang menggebu...dapat bayangkan x,segebu mane rindu itu?adakah segebu kapas atau segebu pipi ku ini hehe (ape yg anda cuba sampaikan ini yer?)

aku dgr lagu pg td...ada ayat rindu yg menggebu...
aku pun terfikir...bila dan di mane aku ada perasaan mcm tu ek...

mmm...seingat aku, adalah masa aku di lamun cinta (dgn en.nuril la...dgn yg lain xnk ingatlah...)
mula2 bercinta tu kannn...aku rase mcm tu la kot rindu yg menggebu...mmg gebu gile lah rindu tu...(mgkin aku nk bg tahu bila lama2 bercinta jd menggerutu) hehe siap mintak cuti seminggu dari dicintai (bengong...tp kadang2 kita perlu minta cuti apabila terasa terlalu lemaskan?)

setiap masa ingat...bgn tido,mandi,makan,belajar,dalam mimpi sume ingat sang tercinta...sentiasa memikirkan dia...apa yg dia tgh buat,adakah dia tgh ingt kt aku jugak hehe itu kah di namakan rindu yg menggebu?jawapannye YA..(la kot)

last week aku balik kampung..balik bersama sepupu2ku tanpa sang suami kerana dia bekerja di weekend hari...huhuhu...pulang ke kampung selama 2 hari 2 malam...berpisah seketika bersama suami...apakah perasaan saya?(tiba2 terskema ayat) hehe

macam kurang gebu jer rindu tu hahaha dia sentiasa di ingatan tp tak sama macam rindu mula2 bercinta dulu...nape ek,perasaan tu tak sama?dulu time becinta mcm feeling jiwang tu lebih tp bila dh kahwin jd more on tanggungjawab...

ingatan kt dia bila berjauhan:
1.dh bgn lum tido ni?sedar ke tak ni dh pagi tido sorang2 ni...(mcm aku bgn awal je kan)
2.dh makan ke belum?makan ape la dia,dh aku xde nk masak...(bunyi mcm aku masakkkk je kejenye)
3.tetido depan tv ke dia ni...
4.apa yg dia rase bile aku xde kt umah...sunyikah?kosongkah?(seronok kah?...beranila jwb gitu)

mmm...itulah yg aku rase bile meninggalkan suami...sekian...hehe
@elyasswhutt@elyasswhutt

7 comments:

Anonymous said...

uihh..sgt gebu...camane la tu..gebu bab gula kapas??nant aku nk try la..

Cikpid said...

aku tau rase tu mcm mana..

aku rindu menggebu bila kat opis nk jmpa Afieq..terbyg2 die ketawa2..n rindu trs mnggebu


aku rindu menggebu kat babad ms dlm pntg dulu sbb ddk jauh2 die balik smggu skali..rindu sgt...

ogy said...

ngehheheeh...
gebunye!!

ciPuding_7 said...

aku rasa skrg mmg sentiasa rindu menggebu..

fes, sbb mebi kitorg lepas kawen ni baru rasa mcm bercinta btol².. (bercinta lepas kawen? OMG..!! ada gak org camni)

seken, bila laki nak blk tempat dia, mata aku bergenang.. (bila citer kt noma, dia kate dia jadi camni masa bercinta dulu.. so, aku kira normal la ni)

ted, sesi sms aku dan beliau seperti org yg baru kapel.. sepanjang masa aku menaip berbalas sms.. hp dok kt tangan saje..

fot, hari isnin je aku dah rindu kt laki.. sbb tu aku rasa setiap minggu tu berlalu dgn cepat sbb sentiasa menghitung hari dia nak dtg.. kehkeh..

hidup mesti terus..

~ Presiden Persatuan Bini² Terbiar (PBT) ;p

~ini an~ said...

wawa:cepat wawa...nk gi kenduri ke lepeh pulok ni...kang aku dh anta anak aku sekolah kang,bak kata sumi dh lmbt sgt dh tu hehe

cikpid:owwhhh xsanggup aku nk alami gebuan yg ko dh alami pid

ogy:aku tahu ko dulu2 pun selalu kegwbuan rindu hehe

cipud_7:sungguh panjang lebar penerangan anda...tp kisah anda lg best la..sbb menggebu bile lepas kahwin...baru juruhhhh haha

alifah@along said...

mm...gebu sungguh...macam debu-debu cinta...heheheh...bila jauh, rasa la menggebu tu..kalu dekat, rasa camna plak, an??rasa nak peluk la ek...hehehhe..

~ini an~ said...

biroh aok ni along...time bercinta je rase gitu...dh khwin setan hasut suh gaduh jer...nasib baik iman aku kuat hahaha