Friday, August 21, 2009

~salam Ramadhan~

to all my frens di alam maya ini...
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN...
salah dan silap harap dimaafkan, supaya puasa kita mendapat keberkatan...ewaaahhh

cita-cita di bulan puasa:
1.berpuasa penuh...harapnye baby dlm peyut ni paham niat puasa...dan dia sanggup berpuasa juga...amin...jgn puasa yang yok...kul 11 dh buka periuk sudahhh

2.memasak juadah berbuka puasa...jika terdaya dek badan dan mood yg dipengaruhi emosi hehe

3.nk buat kuih...kuih simple2 jer...yg ada dlm planning...popia utk stok seminggu,samosa di minggu berikutnye,tauhu sumbat di minggu seterusnye(xkan nk mkn tauhu sumbat seminggu kot...kang ada ayat murni kuar dr en.nuril 'ayg pandai buat kuih ni je ker?')...mmmm lain2 kuih boleh gak cthnye agar2 sirap xpun kuih sagu...uuuhhh sedapnye kuih sagu sejuk2...

4.nk buat kuih raya...dh beli serondeng nk buat mini popia gulung...feewwwiiiitttt...itu je yg aku mampu buat kot...sbb umah aku xde oven(alasan kukuh utk tidak dpt buat kuih yg kena bakar)...dan aku x benarkan org beli oven utk aku...kang xde alasan aku x buat kuih hehe

5.nak bangun sahur,dapat minum susu ngan mkn buah kurma pun jadilah...xpun sahur sblm tido mlm jerk...

6.solat terawikh...aku mcm xde keinginan jer nk gi solat terawikh...boleh???hehe gile tak guna...mengah la wehhh ngan perut yg dh boyot2 manja ni...

7.mengaji qur'an...aku nk ganti solat terawikh ngan ngaji jelah...nk ngaji bnyk2~insyaAllah...kt opis pun nk ngaji...kan aku dh email kt korang qur'an online tu...apply laaaa ape lg?

8.aku nk solat sunat bnyk2~insyaAllah....nk mintak ampun...nk doa supaya mudah bersalin nti,dpt keje yg lg bagus lepas bersalin...

9.taknak lewat2kan solat fardhu...tolonglah berubah aizaannnnnn!!!!bukan di ramadhan ni jer,terus ke bulan2 yg seterusnya...jgnla tunggu smpai terngiang2 kt telinga 'marobbuka...' baru nk gi solat

10.laaaaa...x sampai 10 pun cita2 aku...sungguh x bercita2 tinggi la ko nehhh...

tukar topik plak...
this is for my baby~



i'm doing mathematics...PMR level...just for u my baby,to asah your brain dari dlm perut ibu lg...untung ayah,xyah pun perah otak pecah pale buat math (nape aku rase susah plak math PMR ni~ada hati nk asah otak baby, otak ibu pun dh tumpul mcm parang karat tertanam dalam tanah 40tahun...hehe)

6 comments:

alifah@along said...

dah nampak dah perut ko an...sungguh cute...hahahhaa

sang mentos said...

bole aku tau tujuan jawab soklam matematik budak tingkatan 3 tu???

dlm list ko tu pon turut tersenarai list yg aku harap aku dpt lakukan sepanjang ramadhan ni dan seterusnye...cume bab kuih tu..rasenye..idoookk le teman...

ogy said...

wah2..ambitious btol ibu ini..
saye pon kene mcm tu jugekkk...
(nak asah brain baby gak..ingat keje2 opih dh cukup..hihihii)

Mrs. Bee said...

an..selamat berpose..:) 1st time eh as isteri n as mummy to be..hihi

besnye nuril dpt wife yg rajin nk wt kue mcm2..aku?x terpk pun nk wt kue..hehe..hampeh..

eniwei..btul ckp meklong..ko sgt kiut posing dgn perot cmtu..doakan aku ikut jejak lngkah ko cpt2..hehe

~ini an~ said...

along:aku dh xyah tarik nafas nk sembunyikan perut klau ada angin yg kuat...hehe

wawa:kenapa aku buat math ek?nti ko baca artikel 'kenapa yahudi bijak?'

ogy:klau ko duk wat measurement jer...confirm anak ko QS gak nti haha

noma:kita sama2 festime posa jd isteri ni...marilah pura2 rajin dipermulaan hehe
pesanan dari penaja:cepat2kan proses jd mummy hehe suh hasbi minum super power..nti ada kuar bunga api(bak kata wani) haha

Cikpid said...

hehehhehe..comelnye perut ko..

An..semoga 10 list ko tu ko berjaya buat..chaiyo2...

soalan ting 3 mudah sgt ..ape kata ko buat add math form 5 tu..baru laa anak ko genius..hahahahha