Friday, May 15, 2009

ibu to be..


24hb March 2009 adalah tarikh terakhir aku didatangi sang period(yg baca blog ni sume dh lebih umur kot)...dari hari itu aku membilang hari(utk ape ek? hehe kpd org yg dh khwin n nak dpt anak...dia tahu aku bilang ape hihi)...aku terus membilang hari demi hari....sehinggalah pada tarikh sepatutnye aku didatangi sang period tapi sang period itu tidak datang2 lg(mane dia pegi ntah)...

pelbagai tanda2 ianya mahu datang tp tak jugak datang2...lalu aku membuat self test...xde 2 line punnnnn huhuhu...kesakitan perutku makin menjadi2 sehinggakan aku rase nk lempang sume org yg dekat ngan aku hahaha nasib baik aku tak lempang en.nuril...

aku ke klinik...dgn pelbagai harapan...doktor wat UPT tu lg skali kt aku,scan...tp still negatif...aku mintak ubat bg cepatkan kedatangan sang period...tp doktor ckp 'biar dia kuar sendiri jerrr...nti klau 10hb May,x period lg...datang smula sini'

sebelum aku berhoneymoon...aku wat UPT tu lg skali sbb aku konfius aku x period2 lg...hasil dr ujian tu,line kedua tu adalah sgt2 kelabu...dr pelbagai nasihat dr pakar(especially my sister..dia kan bidan)...tunggu smpai 2 minggu dr tarikh sepatutnye period..baikkkk

balik dari honeymoon,dlm keadaan tak sabar sgt...aku wat lg skali test...tidak syak lg...dengan jelasnye line kedua itu sgt jelas hehe aku pun pergila ke klinik...bukan di klinik yg suh aku dtg 10may tu...

doktor tu mcm tutttt kau

doktor:sakit ape(sambil baca paper)
aku:x sakit ape,sy ada wat UPT sendiri..ada 2 line..so,nk reconfirm...
doktor:ok...wat UPT...

doktor:ok positif...sudah bape lame kahwin?
aku:2 bulan
doktor:nape cepat sgt?
aku:biarlaa...
doktor:ok la klau mcm tu...

aku:dh bape lame i pregnant?(ada plak aku yg kena tnye)
doktor:bile last period?
aku:24 mac
doktor:mac...april...may...sebulan adalaaa...

woi doktor...klau setakat mcm tu...takyah jupe doktor pun xpe...pid bg info lg detail tau..siap due date lg(hebat tak qs ni haha)

9hb may(sehari awal dr tarikh klinik yg mula2 tu suh aku pegi smule)...aku pegi ngan harapan doktor akan bg info yg lebih menarik...aku jupe afdlin shauki kt klinik tu lalala...demam sgt kot dia...tunduk jerr...x say hi pun kt aku...dia kenal aku ke?hehe...aku minat afdlin shauki wooo...aku and wawa siap leh hafal tu dialog dia dlm cite SOAL HATI...

ok..kali ni aku berpuas hati...doktor bg tahu aku dh 6minggu 6hari pregnant...due aku 01/01/2010...mgkin 2 minggu cepat or 2 minggu lewat...biasenye tak akan tunggu 2 minggu lewat laaa...doktor wat scan,doktor tunjuk mane fetus(betul ke tak ntah) tu berada...aku n en.nuril buat2 nampak hahaha

so..sekian cite ibu to be...yg herannye,aku tak mengalami ape2 pun jenis sickness org pregnant...sickness org malas je yg sentiasa ada=bangun pagi utk gi keje haha

7 comments:

Cikpid said...

hehehhe..len kali wat scan ngan aku jek..dtg umah..aku scan gune scanner..hahahha..
x bermoral dr tu..mntg2 afdlin shauki dtg klinik die..trs layan ko nak tak nak..

sang mentos said...

ko jupe afdlin shauki!!!ini tidak adil....nape x kim salam aku kat dia..
tp mmg hampagas la doc tu..x blaja pendidikan moral ke??

~ini an~ said...

cikpid:doctor yg tak guna tu bukan kt klinik yg afdlin shauki gi tu...ni klinik lain...apsal aku asyik lapar je skang huhuhu

~ini an~ said...

wawa:afdlin ngan wife dia time tu wa...sbb tu dia x nakal kot...tunduk jer...

fAtrinA said...

waaa... congrats ye an... dh nk jadik mak baby.. hehe take care ;o)

Anonymous said...

wahahha..cantik due date ko tu..
01/01/10...congrats wahai bakal 'SANG' ibu...
*mane aci ko xde sickness pape
(Ogy yg beshh)

Suraya Jafar said...

wow.. upgraded..upgraded..

Ceh, cam men game lak kan..ada upgrade2..hihi..

tahniah ye akak.. jg diri baik2 tau..