Wednesday, April 2, 2008

terasa rindu...

mmm lame x update blogku ini...nk menulis tp x tahu nk tulis ape hehehe skang just minat membaca blog org2 jer...adakah aku sudah minat membaca???owwhh mungkin belum minat lagi...bile la nk ubah sikap ni supaya minat membaca...x lame lg nk jd tenaga pengajar (cam dpt jer) hahaha..nti pelajar lg berpengetahuan dari aku...huhuhu

aku ada tgk tv show kt astro tajuk dia 'are u smarter than 5th grader?'...show ni untuk org dewasa, ada 11 soklan, sape dpt jwb sume dpt 1 million, menakutkan gak aku tgk show ni, sbb soklan2 dlm show tu standard budak2 darjah 1-5 jer tp perlu di jawab oleh org dewasa...diaorg standard 1-5 dh blaja geografi, history, astronomy...science and math tu of course la ada..

memang menakutkan tgk soklan2 tu, sbb spanjang aku tgk show tu, xde lg org yg dpt 1 million tu, dan org yg masuk tu sume budak2 U yg pandai2 la...dan of course la aku pun xleh jawab soklan2 tu hahahahaha nmpk sgt budak darjah 5 lagi cerdik dari aku...

sejak dari aku tgk tv show tu, aku pun bercita2 untuk boleh menjawab sume soklan2 dlm show tu hihihi tinggi sungguh cita2 ku...untuk mencapai cita2 tu kena la rajin membaca...membaca pn malas...hihihi...be what u want to be la aizaan!!!lalalala

3 comments:

Cikpid said...

aku rase ko dah slh tajuklaa an..patut tajuk nye "mari membaca" or mari jadi budak darjah 5 ke?..tajuk terasa rindu tu x kene lgsg ngan cerita ko ni..musykil aku..smpai baca 2-3 kali..

Dzurainee said...

haiseh mcm mana nih karangan terkeluaq tajuk? hahaha ang mmg patut pun meneruskan niat terpuji lagi mulia tu iaitu 'iqra' [gila budu jadi ustazah lak ka hahaha]

nanti aku pesan kat abang bol bmw 6series 2 ketui dgn impreza seketui utk abang din sama hahaha murka murka murka

~ini an~ said...

hehehehe...tajuk terasa rindu tu untuk ayat mula2 nk karang post...sbb aku dh lame x update blog...tp last2 lain cite yg kuar hehehe