Wednesday, April 16, 2008

DUiT...

hari ni aku nk cite pasal hari semalam punye cite...????...guess what?...ini cite pasal duit la, sbb tajuk entry aku duit kan...
semalam kan, waktu aku balik kerja...aku lalu kat 1 jln tu, tibe2 aku nmpk sorang budak perempuan, umur lebih kurang 7 thn cmtu la...dia nangis2 tepi jalan...aku pun berentikan kete...dan...
  • aku tnye 'adik, nape nih...?'..tp adik tu nangis makin kuat n pastu mcm takut2...aku pun pujuk dia elok2...lame gak la aku pujuk dia...aku ajak dia masuk kete sbb dia mcm takut sgt...bile dh masuk..dia ckp 'adik lari dari org jahat, org jht culik adik!!'...

woooo!! ni kes culik nih...aku pun tanya 'ingat no. tpn emak or ayah tak?'dia ckp dia ingat...aku pun terus tepon mak dia...dan di pendekkan cite, aku deal ngan mak ayah dia di balai polis...sbb terus nk wat report...

lame gak nk settle kat balai polis nih..aku pun dh jd cm polis..tp sbnrnye aku kena jd saksi yg penting sbb aku yg jumpe budak tu...mak ayah adik anis (nama budak tu) mmg panik gile...diaorg sbnrnye tak sedar yg anis ni hilang, sbb diaorg takde kt umah time aku tpn tu...bile dia check ngan maid dia...baru diaorg sedar yg anis takde kt umah...

dari segi luaran, family anis ni kaya...ayah dia datang balai polis naik BMW 7-series...mak ayah dia dressing pun cam datuk n datin gitu...bile dh settle semuanye, mak ayah dia ajak gi umah dia...tp aku cam jual mahal...tp diaorg merayu sgt2...aku pun follow lah...

umah diaorg kt bukit tunku...sah2 mmg org kaya2 kt situ kan...smpai je rumah tu, perghhh besar gile umah diaorg...aku di layan mcm superwoman gitu kt umah tu...yelakan..menyelamatkan anak dia...anis tu dh la anak bongsu diaorg...

masa dh time...aku pun dh nk blk sbb aku penat gile...sblm aku blk tu, mak dia bg aku something...dlm smpul surat...aku konfius gak menatang ape la dia bg ni kan, amik jela...dh beriya aku tolak tp nk bg gak...duit kot hahahaha...bile masuk kete aku nk buka tp..aku ckp lek la dulu...kang nmpk cm x sabo2 sgt kan...

smpai je parking kt umah, aku pun buka la smpul surat tu...aku nmpak ada cek RM100,000.00 atas nama aku...aku pun mmg terlopongggg...terus aku tpn maknya anis...aku ckp elok2..'kak,nape bg sume ni...i just jumpe anis jer..'ni la ayat yg ulang2 aku ckp...tp mak anis tu ckp 'xpe..ambikla..anis tu tak ternilai utk we al...'

aku tibe2 jer leh dpt RM100k...biar betul!!!aku pun x caye...aku dh cash depositkan cek tu...dah rezeki datang bergolek camtu...aku berhajat nk selesaikan hutang2 yg aku ada...

  • kereta = RM 15,000
  • PTPTN = RM 38,000

ada lebih lg RM 53,000...aku tgh pikir nk watpe ngan duit tu, dan yg aku pikirkan setakat ni nak wat down payment beli rumah n beli barang2 rumah n of course la aku akan guna duit tu untuk majlis khwin aku nti...aku akan belanja kawan2 aku makan time majlis khwin aku nti hehehehehe

mmm lega rasenye..x lame lg aku dh menanggung hutang piutang, especially ngan PTPTpu tu lg...mmmmmm dan sememangnye sume ini adalah angan2 belaka...cerita kt atas tu mmg aku reka jer...sbb dh malas pikir camane caranye nk cari duit...aku mula memasang angan2 yg aku dpt tolong org kaye gile dan dia akan bg aku duit hahahahahahaha sape mule2 dia percaya cite aku td?angkat kaki...!!!hihihihihi

12 comments:

Cikpid said...

ko mmg celaka ok..mmg mcm taik..ko mmg x berubah dari dulu..aku tertipu sial..aku siap percaya gile..ko mmg TUT ok..aku xnak percaya citer ko lagi..

~ini an~ said...

hihihihihihihihihihihihihihi...pid!sabo ye..terima kenyataan yg kadang2 tu,cerita mmg ada yg rekaan semata2 lalalalala

ariana nama yang paling ku suka said...

woit hang berangan jer ler....ingat kan bebetoi....heeeeeeee budak nie....

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

telah ku duga...mmg dh ku agak dr awal lagi yg smua ni citer tipu, tapi mcm caya gak...

arrggghhh!! kalau betul kan best, bleh terus ngaku kawan tetiba...

~ini an~ said...

kak ariana:berangan jela yg mampu kak...hihihi

cik dayu:terus ngaku kawan ek hehehe klau aku betul2 dpt,sah2 aku x cite kt blog ha3...sbb mesti ramainye yg ngaku kawan hi3

ciPuding_7 said...

cilakak lu..
sedangkan pid yg sifu menipu orang tu pon bleh tertipu, ini kan aku yg anak murid dia..
lagi la aku tertipu..

hampeh ko..
aku baru nak rompak ko sbb nk settlekan ptptn aku..
hampehhhhhhhhhh..!!!

~ini an~ said...

cipuding_7:sabo yer...cube ko tryla reka2 cite...klau org pecaya tu,means ko dh lulus jd penipu hahaha

ciPuding_7 said...

bkn dah banyak kali ke aku buat sebelum ni? dah lama gak tak menipu kt blog ni.. hihihihi..

Dzurainee said...

tutttttt tuttttt tuuuttttttt
tudia ambik ang tipu aku sangat!!! aku seinci lagi ja nak tekan tepon mintak belas ehsan buang seribu dua kat ang tuuuttttttttt btoi!

syok syok syok kena tipu idup2 hahaha

alifah@along said...

hampesssssssssssssssssssss...
aku skit lg nak tepon ko...
mcm sial...hahahahha....
excited gile aku baca..mmg percaya la an..kalu betul semua ni, jeles nak mampus la aku..heheheh
apapun, itu semua hanya angan2 ko yg mcm hampessssssssssssssssssssss....

~ini an~ said...

dzu&along:korang mmg kawan2 ku yg suci...mudah percaya cite org..terutama cite aku,yg mmg korang tahu aku kuat tipu punye org hahahaha