Friday, April 25, 2008

menge'TAG' diri sendiri...

sbb dh x de keje sgt nk wat (yeker xde???) ahaks..aku mengeTAG diri sendiri hihihi..ada ker org gini?(aku la tu..) TAG ini berkaitan dgn kenangan2 dari mula2 otak aku leh menyimpan memori n smpai la skang (itupun klau larat tulis la)...

umur 1-5thn..
time aku umur ni,aku x berapa ingat sgtla...yg aku ingat aku kecik lg time ni hi3...yg aku soka, ikut mak aku g kedai n pau mak aku sposen dua...aku ada g jln2 ngan family aku g zoo, pakai baju sama je kitaorg 3 beradik...klau nk ikutkan gambo aku time kecik2 dulu bnyk sgt...tp aku dh hilangkan time aku duk kt asrama...terasa terlalu bersalah huhuhuhu

6thn..
aku masuk sekolah tadika...1st day aku masuk sekolah, cikgu tadika tu panggil nama aku ai-za-an...bila aku blk dr sekolah, aku cite kt mak aku..'mak, cikgu tu panggil nama ayan(nama gelaran kt umah) ai-za-an, nama ayan bukan ai-za-an, nama ayan ai-zaan'...time tu baru mak aku realise yg nama aku yg ejaannye aizaan tu leh dipronouncekan mnjadi ai-za-an...dari umur ni la, nama aku selalu menjadi tanda tanye..'cmane nk sebut nama ni?ai-zaan ke ai-za-an...'

lets me explain...my mom asalnye nk isi nama i aizan..tp my mom i ckp mcm pendek sgt ejaan nama tu...so,my mom add 1 more a,jd la aizaan...my mom and my sisters sume pggil i ai-zaan sejak i lahir lg..except my dad call me adik(anak bongsu la kata)...so, amat la janggal bile ada org pggl aku ai-za-an..rasa nk sepak pun ada,klau dh betulkan tp still pggil ai-za-an..yg aku pelik tu..time nama aku yg double a between z and n tu yg jd isu sgt...klau org nama mohd noor tu, xde lak org pggil mohd no-or...xpun..noor nazreen..xde pun org nk pggli nama dia no-or nazre-en...betul x?lu pikir la sendiri...hihihi hot lak...

smbung smule cite kt sekolah tadika td...kt sekolah aku ada sorang kawan..kawan tu off course la lelaki hi3(kecik2 dh gatai)...nama dia emy(dh x ingat nama penuh)aku selalu duduk depan dia dlm kelas...ada skali tu,dia main cucuk2 aku guna serpihan plywood..time tu tgh blaja ABC...agaknye cikgu nmpk aku cm main2 kot..cikgu terus tanye 'ai-za-an...ni huruf ape?'...smbil dia tunjuk huruf F...aku xleh jwb..emy tu yg tolong..dia ckp dr belakang F..F...F...aku pun bole la jwb...lalalala...dh 6 thn huruf F pun x tahu...

aku mmg baik kot ngan dia..sbb ada skali tu, yg aku ingat..biasenye klau lepas makan bihun grg (x sedap )kt sekolah tadika, cikgu akan suruh g gosok gigi...budak perempuan kena ikut jalan sblh kiri, budak laki kena ikut kanan...tp aku ikut kanan sbb aku ikut emy...tp nsb baik sekerat jln aku sedar yg aku ni perempuan ha3..terus patah blk...ikut jln pempuan...emy x lama sekolah situ...sbb ayah dia pegawai felda n kena transfer tmpt lain..aku pun cam sedih gak emy dh nk pindah..aku ingat lg dia ckp 'xpe,lain kali kita jumpa lg'...

aku berjaya sekolah tadika tu smpai 1/2 thn jer..aku berenti sbb org sebelah umah aku brenti hi3..kelako rasa..mungkin aku bosan g sekolah tadika sbb main jual2, main tanah liat...makan, gosok gigi...belajar pun a,b,c,d,e...z(perasan terrer kot)...

...sekian...bersambung...
*nuril sekolah tadika sama ngan tmpt aku...tp aku x nmpk and x kenal pun dia...mgkin dia pun x kenal aku hi3...

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Cikpid said...

bgs hang ni..ingat lagi peristiwa wktu kecik2 tu yer..hehehehhe!!kecik2 dah gatai no...