Thursday, February 14, 2008

menurunkan berat badan...

ada sape2 boleh bantu????
huhuhuhuhu....
ini adalah cite2 aku dari tahun 2005...untuk menurunkan berat badan...
dh 3 tahun...tp berat makin naik ada laa...

dah pelbagai formula di cube tp tetap tak mendatangkan hasil...
sedihkan?...kalau risaukan berat badan ni leh kuruskan badan..
mesti dah lame aku kurus kering cam ikan kering...
tp hakikatnye aku ttp maintain montel...

tips2 yg di amalkan...
1.makan nasi selang 1 hari (working day)
2.x minum air ais (sekali sekala minum gak)
3.x mkn nasi di mlm hari (kalau blk kg mkn gak..x mkn rugi..lauk sedap2)
4.berlari atas track mill sambil tgk spa Q (dulu la..)
5.main futsal setiap hari selasa dan khamis (baru je layan aktiviti ni)
6.makan dgn jumlah yg sikit (dh lame dh mkn skit nih...)
7.kalau mkn berat time breakfast, lunch dh x makan..
8.minum susu omega plus untuk lancarkan 'pembuangan'..
9.kurangkan tido (skang dh kerja, mmg dh kurang bnyk dh tido nih)

...dan bnyk lg tips2 yg lalu, bukan x berusaha..sapa sanggup wat sume yg aku wat tuh?tp mgkin aku x terlalu berdisiplin sgt..itu kata2 nuril :P
tp masuk tahun 2008 ni aku mmg nk berusaha dgn seriusnye..sbb aku nak kahwin thn dpn(insyaAllah)...
nanti susah nk cari baju pengantin...nanti org tgk pengantin bulat di atas pelamin..huhuhuhu
toloooonnggggg

2 comments:

Cikpid said...

Babad berusaha keras utk kurus di hari persandingan..selepas kawen..die kembali ke asal..hahahhaha dan aku turut terjebak ke arah kegemukan..

ciPuding_7 said...

ahahaha..
hangat2 taik ayam tul babad tu..
aku ingat lg dia guna sendayu tinggi tu.. hahahaha..

jom buat transplant daging la kalo berani.. lemak aku tokse..