Friday, February 22, 2008

HerBaLiFe

lama dh x update blog...mungkinkah aku sgt busy?
mmmm aku x busy kot...tp aku serabut banyak skang...
arini, aku nk cite 1 perkara mengenai HERBALIFE...

ari isnin mggu lepas, ada consultant herbalife ni dtg opis aku..
dia dtg ngan site supevisor aku...untuk menganalisis dan memberi nasihat mengenai kesihatan...

maklumat paling penting yg diperlukan ialah..umur dan ketinggian...
dengan menggunakan mesin timbang berat dia yg ajaib itu...maklumat umur dan ketinggian di key in kan ke dlm mesin tersebut...

dan berbekalkan badanku yg berat ini..aku pun naikla ke atas mesin tersebut...
dlm beberapa saat aku dh di minta turun...

hasil dari kejadian itu aku telah mendapat maklumat mengenai tubuh ku...

1.berat badanku = 61.9kg (huhuhu beratnyeeee)

2.lemak dalam badan aku ada 38%..di mana org yg normal hanya ada lemak dlm bdn around 25% shj..bile dh lebih dr 29%, ini dh dikategorikan sbg obesiti! (oh!!!tidaaaaakkkk...aku dh obes!)

3.kandungan air dlm badan aku 43%, di mana sepatutnye manusia memerlukan 50-60% air dlm badan...dan aku baru juga tahu yang sekiranye kandungan air dlm bdn kite sikit,ia akan menyebabkan kandungan lemak kite meningkat (so, aku disarankan minum air sebnyk 2-3liter sehari untuk kurangkan lemak dlm badan)

4. badan aku dlm sehari hnya membakar 1210kalori sahaja..so, aku kena mkn kurang dr 1200kal dlm sehari..sebab yg lebih2 tu akan jd lemak...huhuhu...

5. fizikal rating aku 5..di mana 3 adalah standard fizikal rating..so, aku kena turunkan 2 anak tgga...

6. 'metabolic' ape ntah..kiranye mcm egen2 metabolisma aku berusia 47thn..maknenye cam dh lemah gitu..di mana org yg normal sepatutnye egen2 tu berusia 10thn lebih muda dr usia sebenar...(47thn!..21thn lebih tua nih!)

kalau nk di ikutkan bnyk lg analisisnye tp aku dh x ingat n yg 6 tu jer yg aku ingat sgt2...
daripada analisis tu ...
aku di nasihatkan untuk...

1.minum air dgn bnyknye...untuk turunkan % lemak dlm badan
2.bersenam...untuk tggikan metabolisma
3.jaga pemakanan...supaya jumlah kalori yg di makan tidak melebihi kalori yg akan di bakar

dan.....aku telah menggunakan produk HERBALIFE utk menurunkan sume benda yg dh ternaik...dan menaikkan benda2 yg dh turun...ngehngehngeh

aku dh mggunakan produk tu 1 minggu...mgkin lg 1 minggu aku nk suruh consultant tu dtg lg..
untuk tgk ada x ape2 perubahan...
doakan aku yer kengkawan...semoga aku boleh kurus sedikit di 'hari' itu dan hari2 seterusnye...
amin...

7 comments:

Cikpid said...

ala..tu sume taktik nk suh ko beli produk die..

alifah@along said...

cayuk2..an boleh punyer!!
aku wait 2 bulan..ko kira uji kaji aku..kalau menjadi, aku lak nak try..hehehehe

ciPuding_7 said...

pahni aku la yg paling gemuk..
abih la aku..

wei, aku nak gak timbang kt timbangan ajaib tu.. kt mane bleh timbang.. nak timbang je.. takmo beli brg... :P

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Mrs. Bee said...

menarik tu..
mahal x produk tu?

~ini an~ said...

cik norm:ai..u kan dh kurus..nk sekurus mane lg?boleh tahan gak la harge dia...gaji o.t sejam kite kt H.A dulu darab ngan 27(+- la..)ehehe