Friday, November 19, 2010

nur irfaan...nyawaku

maaflah klau aku ni asyik2 cite pasal anak jer...
bukan xde cite tp aku takde topik...eh bukan sama je ke...
almaklumlah dunia aku hari2 ngadap anak...

aku tak drive kete utk gi keje...kot nk cite pasal perangai org kt jalan raya or aku kena saman sbb lalu lorong kecemasan heeee
aku tak gi opis utk gosip2(baca:mengumpat)hahaha
aku tak lepak2 minum ngan kawan2...huhuhu
so...mmg aku xde topik...

hari2 aku uruskan anak...suami?urus la diri sendiri hahaha
dari celik mata...smpai la pejam mata utk tido...anak aku sentiasa di sisi...
syok kan...
nur irfaan semakin membesar...hari demi hari...
dari terlentang je...skang dh pandai berdiri...skit je lg nk berjalan...
xlama lg main lumba lari la ngan ibu kan sayang...
nti kita suh ayah beli bola...leh kita main bola kt laman rumah...

dia dah kenal mana ibu dan ayahnye very well...dah pandai bermain besungguh2, dah pandai ketawa besungguh2(ada ker?), dah pandai nangis sungguh2 juga hehe...dh mcm2 telatahnye yg leh buat aku tersenyum dan ketawa...dan kadang2 geram rase nak puk je hahaha

mcm mlm td dia main bola...mula2 ketuk ngan tangan,pastu dh boring dia berdiri berpaut kt rak tv plak...nk sepak2 bola tu..aduyai,jalan pun x lg ada hati nk sepak bola hehe dh boring sepak,pijak plak bola tu...pastu ada hati nk berdiri atas bola tu...dh tergolek dok...haha aku sbg pemantau dan tukang gelak haha...biarkan dia meneroka dunia mengikut caranye tersendiri...biar dia tahu sendiri yg kt atas bola xleh berdiri kecuali ko ahli sarkas hehe

skang dh xnak tido dlm buai...irfaan ingin bebaslah ibu!!! biase sblm tido dia akan main non stop...dia x main pun mainan dia..dia main hanger, remote tv, kerusi, tepon ibu(wat tukul)...dh letih main ntah ape2 tu dia pun dtg merangkak menyodol ibu dan merengek...haaa itu tanda sy dh mengantukkk lalala ibunye pun berbunga2 hati...leh tido skali hihi

bila tgk dia tido terbaring kt depan tv and tgk rumah dh siap 'dikemas' ngan kertas dan buku 'tersusun rapi'...aku baru sedar yg anakku dah pun besar...dialah udara,dialah oksigen, dialah nafas, dialah NYAWA...

sentiasa berdoa dan berharap dipanjangkan umur utk melihat anak membesar...dan juga doa utk si anak agar membesar dgn sihat dan sempurna...akan cube sedaya upaya utk memenuhi kemahuannya dan inginkan yg super terbaik utk dia...kadang2 takut utk pejamkan mata,takut2 itu buat kali terakhir melihatnya...

itu lah anak...sume org pasti akan rase mcm tu...yg belom rasa,cukuplah yg korang tahu mcm tu lah mak ayah kita sayangkan kita...

>>malam td ada drama suami isteri...irfaan boleh ketawa terbahak2 tgk ibu dia nangis...siot arrr
...2 hari nk siapkan 1 entri..skil menaip semakin lembab!!!

No comments: