Saturday, November 20, 2010

masak-masak

rajin plak update blog arini...
aku nk salahkan background yg lama lah...
mgkin kurang memberangsangkan hehe sbb tu malas nk update...

lama tak cite pasal makanan kan...
yelaa dulu memasak tu leh main2...leh snap2 gamba...
skang sumenye perlu dilakukan dgn pantas dan tuntas huhu
harini saya masak...

bubur nasi utk kesayangan beta...isi ikan bilis n karot...alhamdulillah anakku ini suka makan nasi...sah anak nuril,bukan anak brad pitt hahaha

ikan patin bakar...bakar dlm multipurpose cooker...sapa xde,mintak kt dzu...sbb aku ni pun dzu yg bg hehe resepi dr ibunda terchenta,ikan pun mak yg bg hehe import dr kuala krau...resepi cume ubah skit sbb hamba xde sos ikan...hamba taram buh sos tiram...janji sos...dua2 duk dlm laut...kira asbol jelaa...
sayur kacang+karot goreng bersama telor...kacang yg ditanam kt kilang nuril keje oleh pakcik guard...adat duk di kampung...murah je rezeki ada org nk bg sayur mayur...cube kt kl org bg sayur...ada?klau bg pun mcm x berapa nk amik kan...takut aku

di mana si kenit time aku masak2 ni ek...biasenye time dia tido la aku masak segala...tp td,elok je br siap masak nasi n bubur nasi dia dh bangun...
mula2 kemas periuk...sambil bebel2...'ape la ibu ni letak kt sini...blablabla'...hehe
pastu dia dh melarat nk gi ke bakul sampah...eeee....

apabila keadaan xdpt dibendung lg...
ada 1 tmpt yg dia leh duduk diam...
tadaaa...

'ibu akan letak saya dlm mesin basuh...pastu bg la makanan ape2 kt saya...buah lah...biskut lah...dah tahu sgt dh taktik ibu tu....'

7 comments:

alifah@along said...

hahahahhaaa.....mula2, nk puji..cantik layout baru...buat ukt aku satu..ko kan kurg kerja..hahahah....rajin ko masak...nanti, kalau kami cuti2 ke sana, make sure o masak sedap2...yg irfaan diletsk dlm mesin tu, mmg amat kejam la...tp, lawak an..mmg lawak...ko buat profile picture la kat FB..haHAHAAHH...

IDA ADNAN said...

ish..ish..ish..
Ahmad tunggu sat, esk dah pandai berdiri ibu nak letak dlm washing machine gak macam ibu irfaan
hihihihi..
cute betoi la...

~ini an~ said...

along:sila la dtg bercuti ke sini...kita gi sg.triang mancing udang galah hehe nasibla dak irfaan tu dpt ibu rock haha

ida:sila la meletakkan anak dlm washing mchine hehe

sang mentos said...

hahahahha..baby chair yg paling selamat....washing machine...

~ini an~ said...

wawa:x bape selamat gak...takut lupa tutup suiz jer...x pasal2 anak aku terputar2 haha

Puteri Ogy said...

HAHAHAHHAHHHAHA.....
idea bernas!!!
aku pon nak letak dak kecik sorang tuh dlm mesin basuh a pasni..
teregdik2 x reti duk diam..
muahhahahha

Mrs. Bee said...

hahahahaha..x pernah lg aku tgok idea sebernas ini an..syabas2..bole digunapakai konsep ko ni..hehe