Wednesday, September 9, 2009

si dia~

aku ada sorang kawan...dia ni tak tahu la ape masalah dia...aku pun x reti nk definisikan ape masalah dia...korang tolong la klasifikasikan selepas membaca kisah2 si dia ini....

situasi 1
dia bercerita mengenai seorang kawan yg lain...yg menunjukkan mak dan ayah org tu dh tak duk bersama

aku: nape mak dia duk sorang2?ayah dia dh xde ek...
dia: taklah...mak ayah dia dh clash....

aku dan kawan2 yg lain: clash????...(clash=divorced...ada ke org dh kahwin kita pggl clash?) hehe

situasi 2
anim bercerita pasal akak dia buat kenduri lenggang perut...

dia: ko tak wat lenggang perut ke an?
anim: a'ah...biasanye org buat utk anak sulung...
dia: tp an anak bongsu...tp dia ngandungkan cucu sulung family dia...boleh ke anim?
aku: (aku ingatkan dia buat lawak,tp ternyata dia tak paham situasi)...nape la ko ni sengal sgt...

hint#1...anak sulung macam dia je la yg leh wat lenggang perut ek...anak ke-2,3,4 dan seterusnye xleh la...

situasi 3
dia penah buat entry bertajuk house grooming(ni hint#2 kepada sesiapa yg baca blog dia hehe)...aku ingtkan dia duk meng'grooming'kan umah...tp bile aku baca2 entri tu...dia cite pasal kawan dia buat makan2 sbb masuk umah baru...

aku pun konpius...biase aku dgr org sebut house warming klau utk event gitu...adehhhh dia main belasah jer...janji ada iras2 bunyinye hehehe

sila la teka siapa si dia ini hehehe...sblm raye nti aku mintak maap ngan si dia ni hehehe....
si dia ni leh buatkan org tersenyum...bukan shj bila bersama si dia...malah bila berjauhan juga...

thanks si dia... :D

7 comments:

sang mentos said...

hahahhaha....

parents dia dh clash...
parents dia berchenta lagi kot tu pasal clash...

lawak2...

dia pikir dia sorg je yg boleh melenggang perut..sbb dia kan ALONG....

ciPuding_7 said...

hahaha..
baca psl 'house grooming' tu dah tau sape..
aku pon tertipu gak ngan tajuk dia.. mati2 aku ingat dia hias umah..

hahaha..

~ini an~ said...

wawa&cipud:korang tahu la kan sape si dia ni...hehe

fAtrinA said...

hahaaa nk gelak gak tp sape dia tu an? nk kena mintakk maap gak ni huhu

~ini an~ said...

fatin:wawa dh sebut pun nama si dia dlm komen wawa tu...terang dan jelas hehe

ogy said...

kehehehhehe..
ALONG oooo... ALONG

alifah@along said...

hahahahahahhaa..........mengong!!
aku mmg nak komen lama dah post ko yg ni...tp, blog kena block, so nak sign in or comment, tak boleh...tiba2 hari ini ok plak..so, aku nak explain la skit ttg post ko ni...(konon2 nak cover la skit rasa malu aku ini..hehehheeh)
kawan2, bukan apa, kadang2 aku terpk benda lain masa tgh bercakap sesuatu perkara itu...kadang2 aku lost...kadang2 aku terpk lebey2...hahahhaa..apapun, aku mmg gelak sorg jer baca ko punyer blog ni..blh la nak tunjuk kat anak2 aku nanti..hahahahah (betapa mengongnyer mak dia...dan harap takder yg ikut jejak aku ini..hahahhaahah)