Tuesday, September 15, 2009

~selamat hari raya~

dh takde keje sgt (bukan malas ker?) aku mengarang entri ini...biarla terawal sbb isok last day aku keje...isok nk lg relaks dari hari ni kt opis hehe~

aku nk ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada kawan2ku yg rajin membaca blog ini...MAAF dipinta sekiranya ada salah dan silap yg dilakukan secara sengaja atau tidak...semoga sentiasa CERIA di hari raya dan hari2 seterusnya...

raya tahun ni adalah tahun pertama aku nk sambut raya ngan en.suami...excited la jugak...tp persiapan xdela meletop sgt...biase2 jer...

baju raya: ada 3 pasang
1.wane krim, en.suami x buat pun baju melayu..just sarung baju akad nikah aritu je smule...aku pun terpaksa la cari baju wane yg sama utk mecing la kononnye...baju mak buyung...i'll try to be gorjes with my pewot yg buyut...

2.wane purple...masih baju mak buyung...en.suami telah di paksa utk cari t-shirt yg colour sedondon hehe~biasa la..isteri mu kan suka memaksa...

3.wane wani (ada wane oren,hijau,biru tekois~mcm aiskrim paddle pop)...ini baju hantaran kahwin aritu,baru je siap semalam...sgt cantik hasil jahitannye...ngan baju ni i confirm gorjes~haha perasan...my hubby pun akan pkai baju kemeja hantaran yg colournye ada iras2la ngan baju i...

kuih raya: ada 4 jenis (1 je buat, 3 lg order)
1.yg buat..mini popia simpul jer..kena kontinue buat kt kg,sbb dh x sempat dh nk ecif KPI nk dptkan 2 balang...1 balang utk mak,1 balang utk mak mertua...gigih2
2.yg beli...choc. badam, choc. oren, choc. kranci...sume cokelat...

akceli aku rase bersalah x buat kuih..sbb en.suami saya sgt suka mkn kuih raya...smpai sahur pun leh buka balang kuih raya...aku pun kuarkanla ayat...'simpan utk raye skit syg'~hehe...teruk punye bini...

cuti raya:
dari 17hb - 27hb...nasiblaaaaa...smpai sontok cuti aku abiskan plus ngan unpaid leave lg...siap rabu mlm khamis ni en.suami aku hanta aku blk kg dulu sedangkan dia akan blk KL smule utk kerja sampai bile pun aku tak tahu...rajin sgt kerja kannnn...
so,bye bye la B...i dh nk blk raya sgt dh ni...dh la posa x blk skali pun bebuka kt kg,sgt durhaka ini anak...padahal kampung leh 4x ulang alik dlm 1 hari...

baju sume dh siap kemas...siap beli bakul besor utk baju2,sbb dh x koser nk buh dlm beg...klau isi dlm beg kang ada beg baju,beg spender,beg aksesori, beg tudung, beg kasut...mau tak jd 8 beg kesemuanya...ngan kekdah bakul besor aku boleh campak je sumenye dlm tu...

~sekian....SEMALAT HARI RAYAAAAAAAaaaaaaa

6 comments:

Cikpid said...

Selamat Hari Raya An...

Mrs. Bee said...

Selamat menyambut hari raya yg pertama bersama en hasben dn baby dlm pewot..hehe..hati2 drive balik kampung..0-0 yek an..:)

cik zilla said...

4 jenis je kuih ko an? adoi tak berbaloi btol nak datang umah ko berayee...(^O^)

ogy said...

hahah...buyung pon buyung..
raye tetap raye beb..

ciPuding_7 said...

'semalat' hari raya an..
hati2 di jalan raya..
ingatlah baby dalam perot tu..

maaf zahir je..

alifah@along said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin utk an n suami, dan anak...nanti, nak duit raya tau!!hehe...kim salam semua!!