Thursday, April 23, 2009

murid,guru dan kerja sekolah...


semalam my sub-contractor ada berborak ngan senior general manger a.k.a my boss...diskas bout mende2 yg outstanding...yg sll wat keje jd outstanding tak lain tak bukan orgnye adalah project manager aku(xkan aku nk mengaku aku plak kan)...bos aku bg perumpamaan best gile...



my boss:'situasi dia mcm ni la ah kooi...mcm kita pergi sekolah,klau kita tak buat keje sekolah kita sorok buku dlm meja...lama2 kita sudah takut mau bwk jupe cikgu'(ckp dlm bahasa cina kot)



sub-cont tu mai cite kt aku...perrrggghhhh makan dalam siottttt...aku pun terpikir dlm hati..'ada tak kerja sekolah aku yg ak tak buat lg?'....zaaassssss semalam terus rajin kerja lalalalala...tp semalam je la...SEBABnye aku mmg x suka wat kerja sekolah...



kerja sekolah?...bile aku ingat2 smule kan...dr aku sekolah rendah smpai la sekolah menengah...aku mmg x suka wat keja sekolah...kerja sekolah yg biase aku buat pun,subjek matematik jer...yg lain pg2 kt sekolah baru aku tiru...x pun sorok je dlm meja,ckp kt cikgu 'buku tertinggalla cikgu' hohoho



assignment?mmmm yg ni lg laaa...copy n paste...mcm malu je nk kenang cara buat assignment...tp aku ada 1 contoh yg baik...rakan sekelas ku nama dia ISMAIL a.k.a abg mail...dulu selalu grouping ngan dia buat a'ment...aku ngan geng2 yg lain akan bg segala mak nenek yg kitaorg copy paste dr internet...dan dia terima segala sampah yg kitaorg bg tu...jdkan ianya 1 a'ment yg berguna dan bermakna dan yg penting markah tinggi...a'ment tu akan sgt berbeza isi kandungannye dr ape yg kitaorg bg pada awalnye...bestkan jd dia..rajin,bijak,pandai...


mmmm...perlukah aku masuk sekolah semula utk berubah jd org yg suka dan rajin buat keje sekolah?huh!!!

gambar hiasan...yg pasti bukan gamba aku n nuril hehe

4 comments:

Cikpid said...

ni ape kene mngena citer psl sekolah..asigment ngan gmbr tu?aku x faham ape kaitannye..baik ko ltk gambar dlm buku kamasutra jek..hahhahaha..pang!!!

~ini an~ said...

cikpid:gambar hiasan tu bg memeriahkan karangan aku tu hehe

wkhwee said...

Mung Rasa Nok Buat Guane Dgn Org Tu ? Aku Rasa Kena Hantor Kat Kualiti Alam Sdn Bhd Utk Dikitar Semula !

ciPuding_7 said...

gambar yang real sket takde ke? misalnya gambar tuan tanah ke.. tak terhibur la..

hahahahaha..