Tuesday, March 20, 2012

rutin harian

assalamualaikum...tak jawab dosa hehe(copycat ayat surat cinta monyet)

sejak dh bergelar pekerja buruh binaan semula ni kitaran kehidupan of kos la dh meme tak sama masa jadi domestic engineer(baca:surirumah) kan...
cecite cecite...

6.10-6.30am -haruslah dah bangun tido...mandi...solat...klau tak iron baju lg,kena la iron bajukan...tak cekok lg nk pkai bj x beriron hehe siapkan segala2nye dr kemas tempat tido(yg tak berapa nk kemas),barang2 irfaan nk pegi umah babysitter n brg2 sendiri nk pegi keje

7.30am - mesti dh kuar rumah...anta irfaan kt umah nenek angkat dia(babysitter irfaan berstatus nenek utk irfaan)...umah nenek ni aku kena lajak dlm 10min ke depan dan kena pusing balik utk ke pejabat...

8.00-8.15am - biasenye aku dh sampai opis...dan biasenye pintu opis tak buka lg...set2 dtg lewat blake opis ni termasuk bosses haha khelas kau bos...biasenye aku akan sarapan dlm opis...pastu buatla keje sampai muntah ungu hahaha

5.30-6.00pm - aku mesti blk dlm waktu ni...gasak org la nk blk lewat dr tu...aku mmg bukan workaholic.hehe

6.15-6.30pm - smpai umah...lepak2 ngan anak

7.00-7.30pm - time mandi,solat,rasa nk masak aku n akak aku gilir2 masak...xpun suh tukang masak kt kedai je masak

masa malam adalah aktiviti bebas...akan menunggu saat anak utk tido je...xpun anak tunggu ibu tido hehe
en.husband saya akan balik selang sehari...selang sehari husband&wife tajuk kami hehe

biasenye episod malam akan berakhir bila my hero itu tido...paling cepat pkul 10 lebih,paling lambat pkul 12lebih...masak mak nak...pastu akan dibangunkan lagi dlm pkul 3-4am...sbb ada org akan ckp 'nak memek'...

No comments: