Tuesday, March 6, 2012

expose mistik...

bahagian 1

tak tahu nk mula dari mana...almaklumlah skang dh sgt rajin menulis
awal tahun 2012 ni bermula 1 episod baru dlm kehidupan...
kembali memulakan kerjaya as tuttttt...ehhh mcm keje gro plak nk tut tut haha
time masuk keje tu, masih di opis lama...xde apa yg pelik2...
tak lama lepas tu pindah opis baru...bangunan baru...lokasi rahsia(poyo nk rahsia2)

2-3 hari lps duk opis baru...muka aku naik gatal2...
abis naik biji halus2...smpai muka jd sembab...
gatal merenyamnye masyaAllah, Tuhan je yg tahu...
rasa gatalnye sama mcm gatal merenyam masa nk kahwin dulu hahaha main2 ehh...

ntah nape aku malas nk pegi klinik...alasannye mesti doktor bg ubat sapu n ubat tahan gatal yg mmg leh kasi gua lalok...mmm tak suka...
tersebutlah kisah opismate aku ni bg suggestion suh gi jupe ustaz...ustaz ni anak murid ustaz harun din...darussyifa' punye org...

gigih la aku pegi menunggu...nasib baik tak ramai sgt...
sampai la turn aku...
aku duduk je kt kusi tmpt nk berubat tu...
ustaz tu tnye
ustaz: yg lain2 dtg ni ada dtg nk berubat sbb ada gangguan ke?
org2 lain yg ada kt situ ckp...TAK DE...
ustaz tu ckp...ni ada jin masuk tmpt ni...

hohoho dlm hati aku ckp 'jin ni dtg ngan aku ke' jeng3
ustaz tu pun tanye la mcm2 kt aku...
ada sakit kepala tak, ada mimpi ni ke tu ke, bila start gatal2 lah, dan macam2 lg...

aku pun cite,aku baru masuk opis baru...skang tgh ada minor renovation lg...maybe saya alah ngan habuk simen ke ape ke...
ustaz tu tanye opis tu kt mane?aku pun cite lah opis aku tu kt mane...
dan ustaz tu cakap..'ooo tempat tu dh lama kena tinggal tu...keras tmpt tu'...

aku pun mcm baru sedar...mmg tapak opis aku ni, bekas tapak perumahan terbengkalai...
dah berpuluh tahun projek tu terbengkalai gitu je...mcm seusia ngan aku je atau lebih je tmpt tu terbengkalai...sbb dari kecik aku duk tgk rumah tak siap tu, alih2 aku yg keje kt situ huhuhu
sapa org temerloh akan tahu laa kot...

ustaz tu pun mulakanlah sesi rawatan...dia pegang kepala,pastu tengkuk...
time dia pegang tengkuk tu...aku dh start rasa berat dada...mcm susah nk bernafas...hohoho
aku cuak aku menjerit2 tetiba je...xpun bertukar suara garau ke...scary gile...
ustaz tu berpeluh2 n terbatuk2 masa merawat aku...hairan gak sbb atas kepala dia ada je kipas..

ustaz tu ckp aku ada terkena gangguan...dia ckp maybe aku lemah semangat...
aku org yg ber'semangat'lah ustaz...takkan ustaz x nmpk hehe
dia ckp kuat jgak gangguan aku ni...
ok...abis cerita....haha

berbekalkan ubat2 yg dia bg,aku amalkan...ada kurang skit tp masih ada gatal2
last2 aku gi jgak klinik sbb tak tahan gatal dan sgt tak selesa...
dan akhirnye kes closed...tamat bahagian 1...
nti ada bahagia 2...
melibatkan irfaan dan en.nuril saya...

No comments: