Sunday, June 12, 2011

birthday...

hari ni birthday one of my BFF...tp dia dh takde di alam fana ini...dia dh pergi...dia dah meninggalkan semua hal duniawi...dia dh berada di alam yg lain...iaitu alam barzah
al-fatihah...semoga kamu dirahmati wahai sahabat...

bukan saya je yg rasa dia adalah sahabat baik...ramai...serius pasti ramai...ramai yg merasakan dia bersahabat baik dgn arwah...sbb dia seorang yg baik...suka tolong org...cuba sedaya upaya utk menolong kawan2 yg dlm kesusahan...penceria suasana...boleh buat org tersenyum,ketawa dan juga ketawa berdekah2 smpai kuar air mata

jarang jumpa org yg tak suka kt arwah...dia mmg disukai ramai org...
dan mgkin terjawablah kenapa dia amat disukai...mgkin sbb Allah nk pinjamkan dia sekejap je utk kita...dan Allah bg kita rasa betapa manisnye bersama dia...

tempoh persahabatan kami tak lama pun tp cukuplah utk merasakan dia adalah sahabat saya dan kawan2 saya yg lain...2thn bersama2 berjuang utk mendapatkan ijazah...dlm tempoh tu rs mcm dh kenal lama sgt...cerita dr dia kecik2 lg kene keje sbb nk tolong mak dia,smpai la sekolah menengah kene buang sekolah sbb bertumbuk,belajar kt surau utk amik spm...smpai la masuk u...di ulang2 tanpa jemu sampai org yg dgr hampir2 hafal jalan cerita dia...

di mana ada kami di situ ada dia...makan minum,buat biskut raya,study,jalan2,bersukan...sume ada je la dia...klau bab pindah barang mmg kami akan pggil dia yg 'taf ' tu la utk tlg angkat brg...

terasa letih otak nk rewind sume perkara yg melibatkan dia...sbb terlalu bnyk...
tp yg paling aku ingat adalah hasrat dia nk dpt 3 pointer utk last exam...terngiang2 lg apa yg dia ckp
dia:'an,aku nk sgt merasa dpt 3pointer...xdpt 3.5 pun xpela...janji aku nk rasa mcmane rsnye dpt 3pointer sbb selama ni klau aku study mcmane pun...aku ttp xleh dpt'
aku:'cube la utk yg kali terakhir ni...study elok2'
dia:'aku nk study ngan ko lah'
aku'ok...aku tolong la mana yg boleh'

mmg nmpk la kesungguhan dia...tp aku lg bersungguh la kan sbb sampai org nk serang hendap nk baling telor n tepung pun aku tak sedar kan...pelik betul aku malam tu,konon nk study group tp last2nye sume ada hal...

time exam mmg kami duk sekumpulan utk senang meniru each other hahaha sape ingat dia melukis walaupun soklan tu tak suruh jwb ngan melukis pun?...nk tahu dia lukis ape...gabion wall...batu2 dlm karung besi tu segedabak beso dia lukis dlm booklet jawapan hahaha bergegar badan tahan ketawa time dia tunjuk apa yg dia lukis...

bile result kuar...kitaorg check sama2...
dia:'ko dpt bape?'...
aku:'aku dpt 3.++ je'...
dia:'eh tu pointer aku...ko dh tgk ek aku punye result'
aku:'ehhh mana ade...mmg tu la result aku'
dpt pointer sama rupenye utk semester last...dh meniru sama2 haha
dia:'merasa gak aku an...dpt 3 pointer,mcmni rupenye rase dia'
huhuhuhu sedihnye...

masa birthday dia,kami ingat nk balas balik baling telor n tepong tp skali dia turun pakai baju hujan daaa siap ikat hood tutup kepala...................dah xleh nk taip...........

>> semoga kau tenang wahai sahabat...kami akan sentiasa mendoakan kesejahteraan kau di sana...bertuah jd mohd ramin...ramai yg ingat n tolong doakan dia...

1 comment:

alifah@along said...

huhuuu...sedeynya..birthday dia akan diingat sampai bila2..hanya hadiah yang mapu kita berikan adalah Al-Fatihah...