Saturday, June 25, 2011

alhamdulillah...

kadang2 terasa malu dgn Allah swt...
dgn ibadat yg tak seberapa,kekusyukkan ntah ke mana,ketaatan ke laut...
TAPI
mgharap rezeki melimpah ruah,mgharapkan kesihatan dan kebahagian yg sempurna,mgharap dijauhkan seksa kubur,mgharap syurga tanpa hisap...dan byk lg harapan yg ditaburkan

kadang2 terasa Allah tlh bg apa yg diminta di dunia ini...
adakah hidup ini di berkati...?
yeker diberkati?huhuhu
kadang2 ada jgak dugaan yg Allah bg apa yg diminta supaya kita alpa kan...nauzubillah

-aku bersungguh2 meminta kpd Allah utk dpt pangkat 1 dlm SPM,xdpt masuk U pun xpe...janji dpt 1 sbb dh jd tradisi keluarga...so klau xdpt 1 tu mmg LOSER..plus aku anak yg last yg sll jd nyior komeng(kelapa tak elok)...Dia bagi aku dpt 1 plus dpt masuk U lg
-aku berdoa aku dpt sambung degree dlm jurusan yg lebih berpotensi dlm kerjaya...Dia bg walaupun terpaksa extend 1 semester diploma
-aku minta Dia permudahkan segala urusan...dpt kerja,kahwin,selesaikan hutang,dikurnaikan zuriat...Dia bg semua yg aku minta

Alhamdulillah ya Allah...sekiranya semua yg Kau beri itu sbg tanda aku diberkati...kuatkanlah imanku supaya sentiasa mengingatiMu,berzikir kepadaMu,bertaubat kepadaMu...

tp ada yg aku tak minta tp Dia bg...
persaraan awal dr bekerja makan gaji huhuhu
dh setahun rupenye aku berhenti kerja...
kadang2 rasa jd seorang winner sbb takyah hari2 gi kerja utk dptkan duit
kadang2 rasa jd seorang loser sbb takde gaji tiap2 bulan dgn segala usaha yg telah diusahakan...
belajar smbil menahan ngantuk,besedia nk jwb exam sungguh2,dptkn result yg bagus,dpt kerja tmpt yg bagus...tiba2 gi berenti!bod*h kan?!!

tp Dia yg maha mengetahui...mgkin hidup aku akan lebih berkat bile tak kerja makan gaji...
sbb xde istilah mengular tahap anaconda lg...
bukan aku xnak wat keje tp ahhhhh malaslah nk cite mende lama hahaha

kini aku mcm dh ada bisnes sendiri(ehh malulah la nk ngaku bisnes)...
lebih tepat,aku ada usahakan 'sesuatu' utk mendapatkan rezeki...
konsepnye 'tak buat,tak dapat'...dan mungkin itu lebih berkat kan...
think positive dan kita akan jd positive...

thanks to all yg sentiasa mendukung(bukan dukung mcm aku dukung irfaan tu),menyaport(support),memberi kata2 semangat,mendorong utk aku lebih berjaya...cececehhh bunyi mcm dh berjaya sgt dh 'sesuatu' ko tu yer...

hanya Allah yg dpt balas jasa kamoo semua...semoga korang2 sume dimurahkan rezeki juga
doakan aku berjaya dlm apa yg telah aku pilih...

kau kena kuat Aizaan!!!xde kajayaan yg dtg dgn senang lenang kan

No comments: