Thursday, May 19, 2011

tetiba mcm dpt hint...

ini adalah kesan dr menonton drama nur kasih berkali2...
rs mcm x penah tinggal siri nur kasih ni...tp bila tgk blk timbul plak dialog dlm hati 'aku tak tgk kot episod ni'...bukan 1-2 tp bnyk la plak...haishhh

ok, akhirnye aku wat kesimpulan...ni sah ubat bius punye keje...yerrrr,memori sebelom beranak aku sgt byk lupus dan pupus...bnyk betul mende yg mmg dh x ingat,yg dah tak boleh nk recall blk...betul tak tu ubat bius punye keje???

tiap2 petang kul 5 skang ulang tayang drama nur kasih...baru je lepas episod yg katrina blk smule ngan adam...nur n cat hidup bermadu...adehhhh,susah gila situasi itu...nk happy sgt x boleh, nk mesra sgt tak boleh...siap cat leh nmpk cara adam pandang nur x sama ngan cara adam pandang cat...huhuhu tp nasib baik tak lama, sbb cat x lama lepas tu meninggal dunia...

dan2 aku teringat mimpi ngeri yg sering dtg dlm tido aku...mimpi aku hidup bermadu(dh 4 kali klau x silap)...terus aku terpikir...'ke aku akan mati ek(bongok punye soklan,mmg la ko akan mati der...)' tak maksud aku...tak lama lg aku dh nk mati...mimpi tu nk tunjuk itulah sbb nuril akan kahwin lain...

sbb dlm mimpi tu kan...aku ni mcm redha je,xde nk marah2,memberontak...yg nuril pun macam dlm rela paksa je kahwin lain...x dpt nk lebih kan sesiapa...duk dlm keadaan serba salah je...
agaknye Allah nk tunjuk kot, mcm tu la keadaan bila aku mati nti...adehhh

takut mati tp tak bersedia sepenuhnye utk menghadapi ketakutan yg amat itu...tak mcm takut nk exam,mmg pulun gila2 utk jd well prepared...kenapa kah begitu???

jika benar hayat aku ini tidak lama tp klau boleh nk la lama skit...nk tgk anak membesar, nk ramaikan skit anak yg akan doakan kesejahteraan aku as ibu huhuhu tp ajal maut itu kan 1 rahsia agung Allah...xde sape tahu bila dia akan mati...tinggallah skit pesanan utk suami tercinta

b, sekiranya ayang pegi dulu...b jg anak kita elok2 yer...ayang tahu b boleh jg anak kita dgn baik...didik dia jd anak yg soleh,yg akan tidak henti2 doakan ibubapa dia...
klau b nk kahwin lain,b cari la calon yg leh jg anak kita dgn baik...b jgn pikir yg leh jg b je,pikir yg leh jg anak dulu...itu anugerah terindah kita...ingt tau pesan ayang ni...(sambil meleleh air mata)

dah...malas dh taip...dh lepas apa yg terbuku di dada...terima kasih blog,ada gak tempat nk tinggalkan pesan

1 comment:

alifah@along said...

ya Allah...panjangkanla umur kwn ku ini..amin...sesungguhnya, ingat mati itu adalah kewajipan..semoga amalan diperbanyakkan..hehehe