Thursday, May 26, 2011

menabung!

menabung merupakan salah 1 perkara yg tak pernah ada dlm kamus hidup aku huahuahuahua!
aku adalah jenis org yg mengamalkan misi menabung 'hari ni isi,esok korek' hahaha
bila nk apa2 terus beli,xde nk tunggu2(baca:tak reti nk bersabar)...itu klau ada duit...
klau xde duit bermakna tgk jelaaaa...meloponggggg smbil berangan bile la ada org nk tlg belikan

since dh tak kerja ni kan,mmg sume barang adalah di beli oleh encik suami...kesian plak tgk dia,sume barang org didahulukan...barang dia..'nantilaaa,yg ni pun elok lg' huhuhu sedih ok...

berbulan2 yg lepas aku ada baca blog ceeramoon(malas letak link),korang search la sendiri...gila lama amik masa nk buat sst yg berpaedah...dia buat sst yg bagus utk di tiru...so aku tiru...credit tu ceera(sorilah sbb meniru)hahaha

aku telah menubuhkan(wahhh mcm menteri plak)...TABUNG RM5!
ia mengamalkan konsep menabungkan duit rm5 inggit yg berada dlm wallet or purse sendiri...kang gigih cari duit rm5 dlm purse org mahu kena penampau hahaha
why rm5?bak meniru ceeramoon,duit rm5 ni payah skit nk ada dlm purse...yeker?ce tgk purse korang...
kang klau buat tabung rm50 matik plak aku...kuar duit dr bank je kena masuk tabung...makan pasir la gini bang...

tadaaaaaaa!!!!

ini la tabung saya..balang kuih je...takyah beriya2 beli tabung lawa2,balik2 aku nk korek gak hehehe
dlm tabung tu ada wishlist yg nk di beli yg berjumlah RM259,010.00 karkarkarkarkar
ada 11 item...yg mane item yg kesebelas tu mcm tak logik aku nk menabung smpai rm250k ngan duit rm5, ce kira kena kumpul bape keping...
item ke sebelas tu adalah sebuah rumah yg bernilai rm250k hahaha bengong!

bila dh wat wishlist tu terus mengharap ada dermawan datang tanye aku...'awak nk bape?sebut je..saya nk menderma ni' hahaha saya nk rm109,010 je wahai dermawan :)
nape kurang rm150k plak kan...


sbb dlm tabung aku dh ada rm150k...mereng dah kot budak ni...3keping rm5 leh jd rm150k hihihi peace!!!

4 comments:

maklong irfaan said...

brilliant idea ni..nk tiru lah..

Mrs. Bee said...

aku menabung duit syiling je an..x penah trpk nk menabung RM5..hehe..

chaiyok2! :)

~ini an~ said...

maklong:mak long sila wat tabung rm10 yer...sbb duit 10 x byk dlm purse mak long,yg byk duit 50 je haha
noma:duit syiling utk tabung irfaan beli mainan hehe

wkhwee said...

Banyak Menabung , Nak Jadi ALONG Ker ?