Friday, May 6, 2011

lu bikin wa panas der wan mustaffa wan abdullah

anda kenal sama itu nama?
tak kenal...meh wa kenalkan...
cerita yg terjadi lebih kurang seminggu lepas

pagi sesiap aku menyiapkan puteraku dr mandi...
masa tu aku kt kuantan, nuril kt shah alam...
telefon berbunyi...kring...kring...
(no ni penah call tp aku tak angkat,ku sangkakan pggilan dr opis si husband)

dia:ni azilawati binti ahmad ke(suare mcm polis...tegas!)
aku:bukan...saya adik dia...
dia:ooo...akak awak xde merungut2 barang dia yg org anta guna pos tak sampai2?(suare makin tegas dan makin kerek)

perbualan seterusnya dgn nada si dia bersuara kerek nk mati dan aku masih bertoleransi...

aku:(aku dh tahu ni mesti pasal roadtax yg aku renew guna myEG)...keta tu saya yg pakai,mmg sy alamatkan ke bukit mendi...
dia:saya dh tepon 3kali baru ni nk angkat(tipu ok,br 2x)...awak xnak tahu org tepon awak sebab apa...awak takde nk tepon semula org yg call awak?
aku:saya mana tahu org tepon saya sbb apa...
dia:abes awak nape tak tepon saya balik???skang saya dh nk hanta blk barang ni ke kl...awak nk dtg amik ke tak?
aku:nape nk anta blk..biasanye klau sy buat alamat rumah sekalipun surat2 akan dihantar ke pejabat kilang...klau encik taknak anta saya gi amik laaa
dia:mmglaa...masa sy gi anta tu xde sape kenal ngan nama azilawati tu..

aku dah menggeletar2 tahan sabar dh time ni...

dia:barang ni dh lama, sy xleh simpan klau xde penerima...
aku:saya gi amik la tp skang sy xde kt bukit mendi,suami sy pun xde..dia kursus...lambat lg br blk sana
dia:sy xnak tahu apa masalah pelanggan...skang sy nk tahu nk anta blk ke kl ke nk dtg amik
aku:nk amik mcmana klau kitaorg xde kt sana??leh anta wakil?
dia:boleh..suh je org datang bwk i.c
aku:bwk ic sapa?
dia:bawak ic dia laaa...

akhirnye...kebaboooommmmm....
aku:yang encik ni nk marah2 sgt ni kenapa???cakap elok2 tak boleh ker??
dia:bukan marah,nk bgtahu jer...
aku:encik ni sape?
dia:saya ni posmen bukit mendi lah
aku:yelah..nama..nama encik apa?
dia:err err saya wan mustaffa wan abdullah...
aku:(terus letak tepon)

nak kena orang tua ni...ada sapa2 nk menyamar jd org besar pos mesia dr kl x?
aku adalah bersuara seperti sedang menyorak game bola...
sungguh lantang dan jelas (baca:menengking!!!)

No comments: