Tuesday, June 8, 2010

perasaan

di sini adalah edisi luahan perasaan...
luahan perasaan seorg yg bakal meninggalkan kerjaya...
kerjaya yg dicita2kan 1 ketika dulu...

11thn yg lalu:
abis je SPM,aku memikirkan ape aku nk jd ngan result sepiem aku yg gorjes itu...hehe nak jadi dokter ke nk jd dokter pakar(x penah ada cita2 nk jd dokter...jenis sador diri kot)
pikir2 punye pikir mase isi borang UPU(yeker)...

di sebabkan aku dulu sekolah teknik n amik kos awam...
aku sgt teruja ngan kerja amali ukur tanah yg guna alat teropong2 tu...
teropong2...catit2...plot2...dpt bentuk muka bumi...pengalaman yg sgt syok...
so,aku pun apply la diploma sains geomatik aka ukur tanah...

maka berjayalah aku menempatkan diri ke UiTM kampus arau utk kos yg di apply...
belajo punye belajo..baru aku sedor yg kos ni tak sesuai utk wanita...
aku usha2 kos yg menarik2...yg senang utk dipelajari dan senang nk dapat keje...
keputusannye...
aku berusaha utk menjayakan dan melayakkan diri utk menyambung degree in QS..quantity surveyor...yg penah aku kata 'boring' 1 ketika dahulu...

tahun 2004...bermulalah pendakian menuju puncak cita2(ewahhh)
setalah segala onak dan duri ditempuhi...tahun 2006 berakhirlah 1 berjuangan...
2007...bermulalah kisah seorang QS bernama aizaan

kini:
8hari je lagi aku akan bekerja...
8 hari je lg...lepas tu aku dh tak bekerja sbg QS...
mula2 suka...tp bile dh dekat2 sedih plak rasenye...
setelah pelbagai dugaan yg ditempuhi utk memenuhi cita2...
setelah dicapai terpaksa dilepaskan...
kejayaan yg mengorbankan bnyk mende...
mak abah org yg paling byk terkorban...
akak2...kawan2...
hutang PTPTN...ngengengeee

tp apakan daya
aku terpaksa berkorban...
demi keluarga...demi suami dan anak...
bukan aku tak pikirkan semua pengorbanan org lain(mak abah terutamanye)
tp klau aku terpaksa duduk berjauhan ngan suami dan anak
mgkin lama2 aku yg akan terkorban...
aku tak sekuat org lain...yg leh besarkan anak tanpa suami...

maafkan aku sekiranye ada insan yg kecewa...
doakan yg terbaik utk aku dan family...
sayonara QS...

8 comments:

Puteri Ogy said...

setiap pengorbanan tu ada hikmahnya

ciPuding_7 said...

benar..
sesungguhnya rezeki itu ada di mana-mana..

sang mentos said...

there is a way
there is a will

betul ke??belasah je la...

Mrs. Bee said...

xpe an..hidup kita sndiri mesti kita tau apa yg terbaik utk kita kan..

semoga pengorbananmu berbaloi..insyaAllah :)

wang k.h. said...

No Pain , No Gain !

alifah@along said...

an, saya percaya sama kamoo.....kamu pasti berjaya satu hari nanti...one day, i'll c u with BMW 6 series yg betul2 punya...amin

~ini an~ said...

tq to all...
kenang daku dlm doamu...
amin...to doa along yg koya tak hengat hahaha

Hani Ahmad said...

Berkorban demi keluarga..Xpe An.. mana tau pasni rezeki lain lak datang bergolek2..

(^_^)