Friday, July 10, 2009

JKR & isKETAMbola...

yesterday aku telah pergi ke JKR untuk di interview...pergi bersama encek husband...dia pun nk di interview gak...terasa sesuatu yg lain bile pergi temuduga suami isteri bersama...mcm kami kahwin terlalu muda plak,dah khwin tapi baru nk cari kerja(mcm tu la ibaratnye)... :P

aku dan encek husband memilih memakai baju wane purple..sbb kami rase wane ni memberi tuah kepada kami...rasenye keje2 yg berjaya dapat, kitaorg gi interview pakai baju wane purple(ada logik x?)

seawal 7.30pg(awal ker?) kitaorg dh gerak ke tempat kejadian...kul 12.30 aku dh siap di interview...x rase mcm di interview pun...rase mcm cool jer, jawab ape yg aku tahu, yg x tahu aku ckp x tahu,abis cite...senang.

en.husband saya akan ditemuduga selepas lunch...oleh kerana itu, kami makan la dulu...aku tapau kt pasar tani tepi bangunan JKR
kt HQ JKR ada pasar tani time lunch time weehhhh...siap ada jual sayur bagai...bunga kantan pun ada(teringin nk masak laksa...tibe2)...pasar tu setiap hari selasa dan khamis...gile canggih...klau aku keje kt sini,lg cepat duit aku abis...tp klau along yg keje kt sini,aku rase selamat je duit dia...eheh


ini kejadian selepas makan...gile desperate nk keje kt JKR...smpai tido2 kt dlm kete tunggu masa interview...en.husband saya siap di interview pukul 4.00petang yer...tp dengan best dia bgtau aku...
org JKR:(setelah abis soklan nk ditanye)....abis ni, awak berminat tak utk kerja kt sini?
en.husband:klau macam tu la futurenye, saya tolak la peluang nk kerja kt sini.
aku:haaaaaaaaa....(dalam hati:dh tunggu sebegini punya 'sekejap'...boleh jwb gitu?)
nasib baik ada ketam kt umah(ada kena mengena x?)hehe...malam td aku masak gak ketam yg telah pid terliurkan aku...aku makan sampai ngantuk2 kt meja,duk korek isi ketam...errrggghhhhkkk alhamdulillah...

8 comments:

alifah@along said...

amboi2..ada gak nama aku...hehehhe...aku ni, bukan apa an..jimat...aku bukanla golongan berduit mcm korang..hehehhe...that's mean, NURIL tolak la kerja tu??eksen giler laki ko...hahhahaha

Cikpid said...

sedap nye ketam tu weh..

hahhaha..lawak jpwn en nuril ko tu..apsal die jwb camtu??ape future nye??xde future ke ape??

dzuhata said...

sungguh aku tak paham why en.nuril jawab mcm tu... mcm org jkr tu ada explain benda yg tak best jer kalau keja dgn jkr nih...

dzuhata said...

kalau nak buat laksa sila la buat banyak2 dan jgn lupo ajak aku skali ;p

nur said...

warna purple memberi tuah..
tahyul ni..








terok nka ni..
cpat g darussyifa' berubat

Diana Ishak said...

ko tukar keje lagi ke beb?

ciPuding_7 said...

teringat aku temankan noma interview.. datang pepagi, lepas lunch baru interview.. time aku aku dpt gak interview tu.. hari yg sama. tp aku tak isi borang.. cuma g teman noma je.. siap tido dlm kete lg.. hahaha..

~ini an~ said...

along:xde duit konon...ko kan ceti hehe like wife like husband la eksennye hehe

cikpid:future yg digambarkan interviewer tu tlg kemas2 brg atas meja je pid...

dzu:kt kg baru aritu telah ku citekan ape sbb nuril jwb begitu...
aku dh buat laksa...belambak lg kt umah nu...jmpt la dtg...

nur:baiklah...hasbirabbi....

green apple:sedang berusaha...ada keje kosong utk aku?hehe

cipud:weh...interviewer tu tercari2 ko smpai ke hari aku interview tu la...sian dia...