Tuesday, June 3, 2008

hutang oh hutang!!!!

semalam kegatalan tangan ku melanda..aku telah mengklik laman web mencekik darah iaitu PTPTN yg disediakan dlm blog cik FARAH kiter...yg berlabel PTPTpu...adakah anda tertipu???hahahaha lu pikir la sendiri....meh aku tunjuk kecelakaan ape yg aku dapat...
setelah menyemak baki pinjaman, aku dapati xde la manyak sgt..rase nk byr cash jerr...(uweeeekkkk...)ianye berjumlah RM 38,566.44(taik betulllll...)...(ada sapa2 nak tolong bayar?)...aku meneruskan terokaan sehingga berjumpa LOAN CALCULATOR...bg mengira jadual bayaran balik...dgn mengisi jumlah pinjaman yg x seberapa reban2 tu..dan tempoh bayaran balik selama 15tahun(umur aku dh 41thn)...dan bulan mula pembayaran pada JUN 2008 dengan kadar progresif..

ini la benda yg aku dapat...bayaran bermula ngan RM 89.66 bg tahun pertama...dan akan bertambah dan bertambah lg untuk tahun2 berikutnye sampai la 15 tahun akan datang...huhuhuhuhuhuhuhuhuuhuhuhu....tooolllllloooooooonnnnnnggggggg.....

kadar tertinggi yg aku kena byr adalah RM332.92 (x banyakkan????)...harap2nye gaji aku time tu dah 13 reban...so setakat 3 rat tu kt mana2 celah pun ada...

WOOOIIII PTPTN!!!!korang tolongla aku utk dptkan gaji yg bnyk bg membolehkan aku byr hutang ko...harap bg pinjaman jer kat org...tp x tolong pun carikan jalan utk org boleh byr blk pinjaman...hahahaha x pasal2 kena marah...padahal xde sape pun peduli aku punye luahan kt blog nih...

2 comments:

alifah@along said...

hahahah..aku suka kutukan ko ni an..aku, satu sen pun tak byr lagi..hahahah..meme bengong PTPTN ni..kos pentadbiran tu yg buat aku GERAM, beb....PTPTN bodosh!!

Dzurainee said...

takde gunenyer gaji ko 13reban pun kalau harga minyak & barang2 naik 13kali ganda gak hahahaha hidup PAK LAH!!!!