Wednesday, February 9, 2011

pernah jumpa x?

korang penah jumpa or kenal org yg klau kita suh beli 1 barang yg berjenama A
dia akan beli segala mak nenek yg ada nama A tu...
penah jumpa x?
aku penahhhhhh(dgn nada eksen)...hahahaha
org itu adalah en.suami saya...

kejadian 1
nur irfaan dari kecik dulu ada masalah susah berak aka sembelit...
doc suggest suh minum susu similac advance...utk mudah kan proses pencernaan...
sapa yg belom ada anak tak akan amik tahu bape hengget harga 1 tin susu haha
bile dh ada anak baru la ko akan tahu jeng jeng jeng

brand similac ini ada 2 jenis susu...1 similac advance n 1 agi similac LF
advance utk budak payah berak(tp irfaan ttp payah gak nk berak minum susu ni)
LF utk budak cirit birit...
bile suh en.suami saya beli susu similac advance...sesuai ngan keadaan irfaan yg kesembelitan
dan dia beli advance and LF...dua2 skali
alasan:'kt kedai 1st td xde yg advance,ada yg LF je...kt 2nd kedai baru ada'

kejadian 2
masih berkaitan ngan nur irfaan...budak kecik ini kulitnye mungkin berjenama mahal...
nyamuk hinggap sekejap je dh merah smpai 4-5 hari...tu belum kena hisap darah...
salah makan skit naik merah2...
air kotor skit pun naik merah2...
mgkin kena tukar nama nur merah ke or nk moden skit nur red...hehe
aku suh laa ayah dia beli sabun dettol yg liqiud...
skali dia bwk balik berbotol2 je...
meh nk tgk skit...hambik ko ada sabun, bedak n siap ada hand sanitizer lg...ape kes?
mgkin kt kedai tu ada jual 3 jenis tu je yg berjenama dettol...
klau ada syampu,floor cleanser or ubt gigi jenama dettol...confirm dia beli gak kot
lalala hahaha

kejadian 3
skang irfaan(masih pasal irfaan) mengalami masalah cirit birit...
ingtkan salah makan tp rupe2nye berpunca dr susu
minum susu ni cirit,minum susu tu cirit...minum similac LF terus baik cirit...gagagaga
so,boleh la guna blk susu yg dulu2 ayah dia beli tu kan...
bile jumpe dokter...dia ckp takyah bazir2 duit beli susu mahal2...
tuhan dh bg dia gigi kan...bgla dia makan makanan pejal...
susu tu gantikan dgn air milo ke horlick ke...betul ke n bole ke ek?

aku pun suh la ayah si irfaan beli
'beli la horlick ke milo ke...'
leh agak x tak dia beli apa...
confirmla dia beli dua2...hahaha
aku ckp kt irfaan...'klau ibu sebut segala vico,ovaltine,hot chocolate...mesti ayah beli sume kan'

kejadian yg belom jd lg...
agak2 klau aku suh en.suami aku beli 1 cincin white gold...dia beli kan tak segala jenis barang white gold yg ada jual?
xpun...suh dia belikan 1 purse LV...agak2 dpt tak segala mak nenek LV(tp confirm yg dr petaling strait punye hahaha

tp ada gak org cite kt aku...klau nk suh laki dia beli barang cthnye kicap...ckp je beli kicap manis...xyah bg jenama...sbb dia akan cari kicap jenama tu smpai dapat,selagi tak dpt tak balik...oooo beratttttt....

7 comments:

alifah@along said...

hahahaa..ko test la an, yg belum berlaku lagi tuh..hehhehe...Nuril tu bukan apa..dia, nak beri yg TERBAIK utk korg...so, tak tahu mana satu, dia beli je semua...(takut kena marah dgn ko pun ada jugak)hahhahaa

~ini an~ said...

along...siot je takut kena marah hahaha

Puteri Ogy said...

aku sokong 300% statement along part 'takut kena marah dgn ko' tu..

saya sokong!!

~ini an~ said...

ogy:ko pun sama siot haha

~ini an~ said...

ogy:ko pun sama siot haha

sang mentos said...

hahahaha...gile jujur bagi komen along....

maklongirfan said...

rasanya dia kurang memahami arahan ayah irfan ni..tp buat2 faham..n dgn smgt g beli..smpai kedai blur tk tau nk beli apa sepatutnya..jln terbaik beli semua yg ada..haha..lawak...lawak...