Thursday, February 17, 2011

243days...

memula aku xde ape nk tulis...
tp tetiba aku tgk kt bawah skali blog aku...
ada day count bermulanye kehidupan jobless
hohohoho
dh 243days dh rupenye aku x perlu menghadirkan diri ke opis..campur sabtu ahad...
dh 7 bulan aku xdpt gaji huaaaaaa...
xde peristiwa yg terlalu menyedihkan selain kena hidup berjimat hehehe padan muka,dulu ko boros tak hengat...

bila x bergaji, xde la x cukup makan sbb aku makin gemok jgk...
xde la susah hati gila baban sbb aku tido lena jgk...
cuma tu lah...spt yg diwar2kan tadi...hidup kena berjimat...
bunyi mcm tak rela kan? hahaha
tak sume yg diidamkan tu leh dpt dlm masa terdekat...
tak macam dulu time bergaji...
nak something...dpt gaji hujung bulan leh beli
agak2 mahal skit kena tunggu 2-3 bulan kumpul ke bonus ke increment ke...
so,aku kena sabar...who knows 1 day nti aku menjadi org paling pandai berjimat cermat walaupun aku dh jd jutawan hahaha cita2 mesti tinggi okeyy...

aku just nk update blog buang habuk2...
masa adalah sgt terhad...
skang family aku sedang dilanda ujian dariNya...aku pasrah...
nur irfaan sakit mata dari 09/02/2011...hari ni 18/02/2011 dia baru sembuh dlm 75%...
dh pegi 3buah klinik...yg ke-3 baru jumpa pakar mata...baru sakitnye dirawat secara betul...

aku dan nuril pun dh berjangkit...klau masih bekerjaya,confirm aku la org paling lama amik mc sbb sakit mata hahaha
tp tak seteruk yg irfaan alami...kesian sungguh dia...
setiap kali melihat dia, aku akan berdoa pada Allah...
'ya Allah,kau pindahkanlah sakit anakku itu kepadaku,aku sanggup menanggungnye walaupun 2x ganda kesakitannye'
setiap kali sebelum tido...hati akan risau memikirkan bagaimana keadaan dia di hari isok...huhuhu
alhamdulillah dia dh beransur pulih...

mata dh makin sakit ngadap laptop...
pesan aku...klau sakit mata pegi la jumpa dokter mata...jgnla gi jumpa dokter bontot
daaaa

3 comments:

Cikpid said...

huhuhu..sabo An. Dugaan ni..hati mak mana laa tak risau anak kene macam tu..aku yang tgk ni pon risau..

Abis Irfaan meragam jek ke masa sakit mata ni?

alifah@along said...

huhuuhh...sekejap je ek masa berlalu...kiranya, dah 243 hari la ko balik kg...menjalani hidup di luar kota,ewah!!
tang sakit mata tu, aku harap korang2 anak beranak cepat2 sihat la ek...jgn berjangkit sampai KL sudah..hehehhee..tak pasal2

~ini an~ said...

pid:dia meragam la jugak...tp xla teruk sgt...nasib baik dh sembuh

along:sbnrnye ko nak kan terbejangkit ke kl...hehe