Monday, February 21, 2011

menyesal tak sudah...

kes2 menyesal dlm hidup...di sektor perolehan ilmu(main sektor2 plak mcm sektor perolehan balik pinjaman je ha3)

1.tak abiskan sekolah tadika...sekolah sekerat tahun saje,pastu malas haha x mencabar seh..main tanah liat,main jual2,main makan2,main gosok2 gigi...belajar ABC x ingat2,baik aku belaja kt umah...settle

2.tak belajar sungguh2 time sekolah rendah...ape la salahnye klau aku mengikut kerajinan akak2 aku yg mmg pulun belajar...apa yg aku pulun?aku pulun main tuju tin,congkak yg lubang2 dia kt tanah,lompat getah,roundes(ntah dpt dr mana nama ni tak tahu) hahaha kesudahannye UPSR dptla 3A 1B...

3.dah dpt masuk sekolah menengah yg ada sedikit kecerahan masa depan(sikit jela...kelas rancangan khas)...ni set2 budak yg cemerlang UPSR tp xdpt gi mana2 sekolah asrama penuh...
time kt sini la yg paling menyesal di mana klau aku memilih utk cemerlang,aku mgkin dh jd doktor pakar mata skang(mentang2 tgh sakit mata)...aku dh pernah merasa duk dlm kelas no.1 tp aku la yg paling bengap...meniru time exam,tak siap keje sekolah,tak buat keje sekolah,tinggal buku sebb tak siap keje sekolah...ehh mmg bodohkan...adalah rs sgt down...kenapa ko down wehhh patutnye ko berusaha utk cemerlang seperti mereka...last2 aku ketinggalan...kawan2 aku sume dapat 8A..aku bahagi bape dr 8 tu?sggghhhhh...

4.form 4 masuk lak teknik...yg ko gi honeymoon time form 4 tu apehal...agak2 la weyyyy smpai ko tak ingt 1 haram pun mende yg ko belajar bila naik form 5...gi sekolah adalah ulalala...ngantuk tido,blk asrama duk ngan senior yg mcm haram...

5.3bulan lg nk SPM...baru ko gelabah biawak...eh aku nk dpt pangkat 1..ceee cita2 tinggi tp klau camping ke pnjt gunung ke ko la orgnye...cube time pekse...time trial 3guni pangkat ko bwk...

6.dah nmpk mcm LOSER sgt barulah insap...xlarat nk hambat ilmu yg nk dikejar...sampai 1 of my fren said 'yg ni pun ko tak tahu!'perrgggghhh bestnye kena keji...klau la aku belajar mcm kawan yg mengeji aku tu confirm aku dh jd tokoh pelajar (cita2 x nk rendah ok)

7.berbekalkan SPM yg pangkat 1 tu(bangga sehhhh...padahal agg 24~bengap sungguh)...dapatla masuk UiTM...amik course salah plak bukan salah ape...course tu susah nk dpt keje utk gegel mcm aku ni...yeker?aku tak pernah pun mintak keje ngan kelulusan aku tu hahaha menyesal doh,aku tak tukar kos dari diploma lg...nape aku tak terpikir utk wat camtu...sedangkan aku dh bercita2 aku nk tukar kos bila continue degree(layak gak ko amik degree ek~itupun terpaksa extend sem weh)

8.setelah mensia2kan hidup selama 21thn...dh degree baru aku sedar yg aku perlu belajar bersungguh2 hahaha tp menyesal gak sbb tak penuhi impian utk tak payah bayar PTPTN...kurang 0.21 je pointer bukan banyak pun(rase nk terberak jawab exam pun xdpt 3.5 gak)

sesalan hanya datang apabila kita dh ditimpa musibat...skang tgh kecoh2 nama telah diblacklist sbb tak bayar PTPTN...dah tak boleh fly2 sesuka hati...nasib baik aku xde sayap dan tak kisahla klau aku tak bayar kan hehehehehehahahahahuhuhu

No comments: