Wednesday, December 2, 2009

sayu dan syahdu~

untuk mendapatkan sesuatu kita perlu BERKORBAN...itu kata org...
apa yg aku dan suami ku hajati adalah bekerja di luar bandar...jauh dari kesibukan kota...
Allah dh makbulkan hajat kami...tp kami perlu BERKORBAN...

semalam bermula la perjalanan hidup baru en.suamiku dan juga aku...
dia dh gi lapor diri kt FELDA,jalan gurney...pastu arini dia kena gi Kluang plak utk lanjutan penerangan pasal keje(mlm td dia gerak ke sana)...lepas tu akan mula la bertugas kt FELDA BUKIT MENDI,TRIANG,PAHANG...

AKU...?aku mcm biaselaa...bawak perut hehe
mlm semalam aku dh mulakan hidup melarat dan merempat hehe
menumpang kasih pada yg sudi...ewahh syahdu syahdan plak...
aku x sanggup nk duk umah sorang2 di usia kandunganku 35minggu ni...
bila2 je aku dh leh terbersalin kan...
aku menumpang kt umah sepupu aku kt setiawangsa...dekat skit nk gi opis...

macam ni rupenye perasaan bile berjauhan ngan suami...inilah PENGORBANAN terbesar...
semalam dah siap2 kemas barang nk berangkat...aku ngan en.suami x cakap bnyk pun...sbb bila ckp je air mata meleleh...
skang ni pun,aku x sanggup nk taip byk2 kisah semalam..air mata nk kuar jer...

doakan yg terbaik utk kami...semoga ada hikmah disebalik semua ni...
aku harus kuat...aku harus tabah...
11hb ni last aku bekerja...lepas tu dh nk cuti dah...
duk kt kg kurang skit sayunye...
huhuhu....uwaaaaa.....

7 comments:

alifah@along said...

lar..ye ker...nuril pergi mencari kebahgiaan korg sekeluarga gak kelak...insyaallah...FELDA BUKIT MENDI,TRIANG,PAHANG tu kat mana ek?aku tak kenal sgt triang tu??so, ko duduk sana la nanti ek??huhuuu...aku plak turut sedih...kwn aku dah jauh ngan aku...

~ini an~ said...

along...sila google map di mana felda bukit mendi...ia terletak sebelah kg pid...aku duk k.l lg...ntah bile akan duk kt triang...

azril said...

Abang Azril dan Kak Azlina berharap agar Aizaan tabah dan bersabar dengan apa yang terjadi.

Begitulah perasaan bila berjauhan antara satu sama lain. Itulah yang kami hadapi selama setahun setengah ni.

Apapun kami berharap agar Aizaan terus tabah dan terus kuat untuk menghadapi dugaan ini.

Tentu ada hikmah disebalik pengorbanan ini

azril said...
This comment has been removed by the author.
cik zilla said...

ann..
harap bersabar dengan dugaan..
ko yang pilih jalan itu dan ko pon tau risiko yang bakal ditanggung..
harap2 mula2 ni jer susah.. lama2 nanti ok la tu...insyaallah..

ciPuding_7 said...

sabar an..
ini semua dugaan..
harini ribut petir, esok lusa mana tau kuar pelangi ke kan..
aiceh..

fikir yg dalam perut dulu..
lain2 letak kt tepi dulu jap..
mari kenangkan kampung yg bes tu..
wuhuuuu~~~~

~ini an~ said...

abg azril&na:tq very much...sekarang baru ku tahu yg korang rase hehehe

fuzila:amin

cipuding_7:aku mmg tunggu kemunculan pelangi tu poonz...seminggu je lg...seminggu...huhu