Friday, October 30, 2009

no more malas2...

saya harus bersemangat!!!caiyok3...nape tibe2 bersemangat sgt ni hehe buang tabiat hari jumaat ke ape...dpt khasiat ape malam td haha

pg td...spt biasa, alarm silih berganti menyalak...mula2 h.set en nuril...pastu aku pnye plak...tekan snooze, lena 9 minit,bunyi lg...alarm je yg bgn, orgnye bongkang...last2 kul 6.45am gak aku bgn...basuh muka n solat...malasnye nk mandi bersiap gi kejeeeee...eeeee

dalam kemalasan...kelonglaian melangkah ke bilik air...en nuril tegur...'rileks betul ayang'...jawab aku ringkas jer 'MALAS'...balasnye 'mane boleh malas2'...

dalam bilik air aku terpikir (aku suka bepikir dlm bilik air...bestfriend2 ai tahu la tabiat ni hehe)...betul gak kan...aku dh xleh malas2...aku kena train diri aku...aku xleh jd kan alasan x cukup tido utk jd malas...siyes, skang mmg tido asyik terganggu...kejap2 tejaga sbb sakit belakang kena ubah position, kejap2 tejaga nk tekenc*ng, kejap2 tejaga sbb baby duk main bola dlm perut...huhuhu

nanti bile dia dh kuar, aku kena bgn gak tiap2 malam nk bg susu, salin pampers ke, dia nangis tgh malam ker, nk kena pam susu ker...abis ape akan jd di pagi hari nye?mestila ngantuk dan malas kannn...xkan aku tak yah gi keje...kena jual bulu la jawabnye...itupun klau laku...
ooo...my task akan jd multi tasking di saat itu...hihi

SO, tolonglah diri sendiri utk berlatih dgn keadaan tak cukup tido...kata dh puas tido time bujang hehe...dulu, klau suh pilih makan ke tido...aku pilih TIDO...dalam tido leh mimpi gi makan2...klau gi makan mane leh tido...hehe

presenting....my baby

dia sungguh pemalu..duk tutup muka jer...bak kata en nuril...'like father like son'...nk ckp aku tak tahu malu la tuh...

6 comments:

Cikpid said...

muahahhaha..yup an..
nnti dh ade anak ag laa x leh tidonye..
n lps tu mcm aku dh 10 bulan begitu..maka dh tak rasa ngantuk pon kalo dpt tido x byk..

baby ko pmalu..mmg laa terselah ciri2 bapaknye..kalo die ikut ciri mak die..gmbr tu tgn die buat peace

~ini an~ said...

hehe...aku kena train dari skang x rase ngantuk w/pun x cukup tido huhu really not me!

peace ok lg...klau kuar jari tgh jer...pengsan...

ogy said...

heheheh...train jgn x train..ko wat 3d kat umra la tu ea?? die caj ko brape???
kire ok gak ko g trus dpt gmbar muka eh..anak aku dulu,jap die tutup muka ngan tgn, ngan kaki la..huhuhuu

~ini an~ said...

ogy:haah kt umra..rm120...cepat sgt dia wat...tak tunggu pun baby aku tu turunkan tgn...tunggu la jap patutnye hehe

ogy said...

perghh..mahey eh utk scan 3d saje?? huhuhu..
xsabo2 doc tu agaknye...huuuu

alifah@along said...

tidor di kala bujang mula insaf sekarang..ko kena train tido hanya 5 jam jer semalam...yg lebihnya, utk anak dan ayahnya....hahahahahaaaaa.....

identiti baby masih disembunyikan...dia tidak mau aunty2nya melihat dirinya sebelum dia kuar ....baru suprise...