Wednesday, June 26, 2013

pilihan kehidupan

Mood feeling sbg penulis is ON...
Menulis ttg kehidupan sendiri je...bukan perkara heavy pun,cuma objek cerita je heavy hikhik

Ku kirakan...ehhh mcm indon plak
Since 2009...aku rs hidup aku sgt byk menerima perubahan...
Sentiasa berubah...mcm xde aku buat mende yg sama selama 3 thn...
Kadang2 berubah tu sbb org lain,kadang2 berubah sbb diri sendiri...

Kadang2 ada jgk sesalan yg timbul dlm hati...tp kadang2 rs puas hati sgt ngan pilihan yg dibuat
Tak tahu nk ceritakan mcmane...tp rsnye utk 1-2thn yg baru2 ni lah aku dh mula berubah utk jd dewasa...
Mungkin sblm ni mmg aku tak cukup dewasa...
Alhamdulillah Allah bg peluang aku rs dewasa hehe

Allah bg kesedaran yg kebergantungan hidup ini hanya pd Allah...
Bukan pada suami,bukan pd mak abah,bukan pd anak,bukan pd kawan2...sememangnye bukan pd manusia...
Sbb manusia2 ni semua pinjaman Dia...hanya Dia yg kekal selamanye...

Mengadulah pd Dia
Berharaplah pd Dia
Terima kasihlah pd Dia
Mintalah pd Dia

Tetaplah wahai hati ttg keyakinan ini...keyakinan bahawa Dia lah segala-galanye

Tidak dinafikan kehilangan suami kpd akak aku tlh memberi kesan yg sgt mendalam
Arwah pegi tiba2,dlm keadaan sihat dihari sblmnye,tnpa meninggalkan sedikit tnda yg dia akan pergi...
Akak aku kehilangan suaminye mcm sekelip mata mcmtu je...
Mlm smlm ada,mlm ni dh x jumpe...
Ya Allah...betapa besarnye pengajaran yg Kau berikan pd aku

Mati itu bila2 masa shj...X kira sihat atau sakit
Suami tmpt bgantung tu boleh pergi dgn tiba2 shj...
Anak yg kita sayang tu boleh hilang dgn sekelip mata shj...

Di mana lg tmpt nk mengadu utk tenteramkan hati ini klau bukan dgn Allah...
Di mana lg nk minta kekuatan hati klau bukan dgn Allah...
Dia sgt mengetahui apa dlm hati kita
Dia sgt memahami apa dlm hati kita

Dewasakah aku dgn hnye ada pemikiran sebegitu?
Mgkin org lain dh lama dewasa sebegitu...mgkin aku je yg baru diberi perasaan itu...
Syukur alhamdulillah

Selepas itu Allah temukan aku dgn manusia2 berilmu...walaupun di alam maya
X dinafikan prof dr muhaya antara org yg sgt memberi kesan dlm perubahan hidup aku
DUNIA DALAMAN AKU,MENENTUKAN DUNIA LUARAN AKU...
Apa yg kita ADA,itu yg kita BERI dan itu yg kita akan DAPAT...
Betapa emosi positif sgt mempengaruhi kehidupan yg lebih baik
Betapa kuat kuasa minda kepada tubuh badan dan kehidupan kita
Subhanallah...hebatnye ilmu Allah
Terima kasih ya Allah...kau bukakan jalan ilmu tnpa sempadan ini...

Aku tidak menyesal dgn masa lalu ku,
Aku tidak menyesal dgn pilihan2 terdahulu ku,
Kerana semua itu yg telah menjadikan aku sekarang...
Dan aku sekarang memilih utk bahagia dan membahagiakan
Bahagia di dunia dan di akhirat...inshaa Allah

Published with Blogger-droid v2.0.8

1 comment:

DzuHata said...

mendalam gitu hehehe