Wednesday, April 10, 2013

i thank Allah...alhamdulillah

Alhamdulillah ya Allah...
Aku bersyukur atas segala nikmat yg telah diberikan...
Segala nikmat ini melebihi dr apa yg telah aku berikan ya Allah...
Alhamdulillah dgn kehidupan ini...

Kehidupan ini sgt bermakna...
Kau hadirkan aku dgn manusia2 hebat dlm kehidupan ini ya Allah...
Ibu bapa yg hebat
Adik beradik yg hebat
Kawan-kawan yg hebat
Pendidik yg hebat
Rakan sekerja yg hebat
Pasangan hidup yg hebat
Anak sbg pelengkap hidup yg hebat
Pendakwah yg hebat
Pemimpin yg hebat

Mereka semua hebat ya Allah...semua ciptaanMu yg maha hebat...
Siapa aku utk mencari salahnye,siapa aku utk mencari buruknye,siapa aku utk mencari kekurangannye...
Dulu aku jahil ya Allah...
Jangan Kau izinkan kejahilan ini berterusan...

Kini aku bersyukur kehadiran mereka dlm diriku...
Kini aku baru sedar kehadiran mereka adalah pengajaran yg terbaik utk aku...
Kebaikan mereka diikuti
Kesalahan mereka dipelajari
Ilmu mereka dikongsi
Semuanye boleh menjadi ilmu...ilmu kehidupan yg hebat...
Terima kasih ya Allah...

Kau tetapkan hatiku ya Allah...
Untuk mghargai semua yg telah Kau ciptakan untuk aku...
Aku bersyukur ya Allah
Alhamdulillah...

Published with Blogger-droid v2.0.8

No comments: