Wednesday, February 6, 2013

redha...

nampak gayanye kadar mengupdatekan blog mmg tahap ke laut...
last time den kobarkan nk buat food diary kan...
so mmg x berjaya la food diary tu...
tp diet alhamdulillah la...masih berusaha dan terus berusaha utk turunkan berat badan...
dari 04/12 ~ 06/02...br 2 bulan(gile rasa dh lama)...kadar pengambilan nasi adalah sgt terkawal...
weekdays mmg x makan nasi...tinggal lg weekend je yg den baham nasi...paling mak tak tahan adalah makanan mak den masak haha
hasilnye...adalah penurunan 3-4kg...alhamdulillah...
byk jgk la mende yg dh longgar...termasuk poket hihihi

nk buat posmotem kenapa penurunan sgt lambat...
1.diet tanpa excercise...ada la kot 2x pegi taman bersiar2 bwk irfaan...sebulan sekali je exercise ko mimpi nk turun 10kg sebulan haha
2.kadar pengambilan air adalah tidak seperti yg sepatutnye...paling byk aku boleh telan air paling byk 2liter jer...dh mmg x bole go...so lelemak mmg masih tepu kot
3.pengambilan gula...aku still teringin minum air sirap walaupun dh dekat 30thn minum air sirap...
4.ada kudap2 kudapan...apa yg anak aku kudap...aku pun tumpang kudap haha tp dlm kadar terkawal...

so,konklusinye...not a very serious diet kan...byk main...
redha jelah...

byk mende dlm kepala,ada yg tak sesuai diceritakan,ada yg tak penting dan ada yg menyemakkan kepala org jer...so penyudahnye biar badan tanggung semuanye plus usia semakin meninggi ni(orgnye dh mmg confirm x tinggi,dpt usia meninggi pun jadila kan haha)...tak banyak mende nk share dgn public(wahh mcm ko glemer habis kan) hahaha

skang aku baru paham nape siti buat lagu 'biarlah rahsia' hahaha xde kena mengena...






2 comments:

Unknown said...

aku nampak mcm ada la penurunan tapi malas nak tegur aritu sebab takut mata aku rabun hahaha~ ker nak aku ckp jujur jer??

~ini an~ said...

ko nmpk ke tak sebenarnye ada penurunan...boleh tahan pening statement ko ni haha