Wednesday, August 15, 2012

HALA TUJU SYAWAL 2012

FUHHH...mcm gempak je tajuk kannnn...
macam syarikat plak ada ada misi n visi n hala tuju...

huhhhhh....persiapan raya 2012 adalah sangat huru hara reyyyy...
sume benda tak siap...adehhhh

nk buat cek list la...
aku punye part...
1.baju ada kt tailor lg...x sempat nk pegi ambik...nasib baik dh siap...2 pasang syudah...pakai la tu gilir2 smpai lebam
2.tudung raya masih tak siap...ape punye tailor laaaa...aku ler tu...mgkin malam raya la baru siapnye kan
3.kasut raya...emmmm mmg xde beli lg or mmg xkan beli...kasut tahun lepas pun elok lg kot...
4.spender raya...ehhhh raya pun kena beli spender baru ek?hahaha xde maknenye
mmmm...sume tak selesai lg kan...

mr.ray punye part...
1.baju melayu dh ada...nasib baik ada org nk sponsor,baju tu dpt thn lepas tp sbb x pakai lg(ada org tahu ke tak pkai lg?)haha...kita carry forward ke tahun ini
2.t-shirt ada la sekeping je..sekeping?x penah digunakan org baju sekeping kan...hahaha...aku ada hajat nk belikan lg 1...hajat jela...xth la sempat tak nk pegi beli...huhuhu
3.kasut raya dah beli...wah tetiba ada kasut raya pakcik ni...hahaha kes belikan aku sport shoe(ni la gamaknye kasut raya aku kot)...dia terbeli kasut utk dia plak...xpela B...sekali skala kan(lebih tepat 5thn skali) haha

nur irfaan punye part...
1.baju melayu dh beli...tp kena oter...ateeeeee....mak jgk yg kena oter...bile la agak nye nk oter kan huhu
2.t-shirt n suar...boleh tahan bas gak la...tp terbeli baju berharga RM74 sehelai adalah 1 kesilapan...klau belu yg harga 30lebih dh dpt 2 kan...mmm
3.kasut raya...mmm budak ini xde kasut raya...dlm 2bulan lepas aku ada beli sandle utk dia...kira recyle jela yg tu...x kuasa aku nk beli kasut utk budak ni...sbb silap2 gaya dia byk kena dukung dr berjalan...kedekuit punye mak pak haha

serius tahun ni punye raya,just nk bg feeling kt irfaan mcmane hari raya...aku?mmg xde feel...
nape ntah...adehhhh...agaknye byk sgt benda yg still menyerabutkan kepala...terus hilang feel huhuhu faktor2 utama adalah spt berikut:-

1.tudung2 raya org yg tak siap2...adehhhhh...argggghhhhh stress!!!!!!
2.kuih raya tak buat walaupun seketul...terlalu berhajat nk buat kuih tp masa xde huhu
3.kerja opis yg x abis2...tolonglaaaaaa...kestressan aku di opis,dikendong blk ke rumah...dan mmg aku xde mood bile dh blk rumah...penat yg amatttt
4.rumah mak n abah xde huhuhu mmg hilang feel nk raya...xde semangat kobar2 nk blk kg...
5.aku rasa yg last skali ni paling bg efek lebih...faktor utama feel raya tu xde mgkin sbb aku tak duk skali ngan mr.ray...so,persiapan sekeluarga utk hari raya mmg x syokkkk!!!!

ada bape hari lg nk raya kan...so aku kena settle kan sumenye...
badan gemuk ni je yg ada kt opis...hati kecil dh lama terbang melayang ntah ke mana2...
tak sabo nk cuti raya sebenarnye huhuhu

3 comments:

Unknown said...

langsir raya, cadar raya, sofa raya takde ker hahaha~
selamat hari raya maaf zahir batin yer :D

aizaan said...
This comment has been removed by the author.
~ini an~ said...

sume perkara diatas tidak di beli sbb i xde rumah...klau beli pun leh longgok kt laman je haha