Saturday, March 19, 2011

sampai bile?????

cube try test tolong jawab soklan aku ni...
sampai umur bape anak kita nk paham ada mende dia boleh main,ada mende dia x boleh main
ada mende dia boleh pegang,ada benda yg dia tak leh pegang
bila kita cakap NO or DON'T dia stop...
bila kita kat jangan dia tak buat...

adehhhh letih perasaan weh...
time aku menyapu dia sibuk kutip sampah yg aku sapu
time bg mandi dia sibuk jolok2 floor trap
time aku masak dia sibuk 'kemas' barang2 kt dapur, main kepala tong gas segala
time aku nk jemur kain dia sibuk sepahkan sume kain atas lantai
time aku menjahit dia sibuk nk amik gunting, jarum segala
time aku duk tak buat apa dia sibuk gak sepahkan barang yg dia jumpa...klau x sepah sumbat masuk mulut...adehhhhh
geraaaaammmmmmnyeeeeee...

ke aku patut duk telentang jer...xyah buat ape2...baru dia tak sibuk...
xpun ni la balasan...aku kan anak yg tak dengar kata (hahahaha padan muka!)

sehari aku leh bertukar jd tarzanita 14x...
tolong la jawab soklan den ni...
tak pun ajarkan tips2 yg berguna utk mendidik anak supaya mendengar kata...

sabo aizaan,sabo!
sabo la ni....volume suara aku dh smpai tahap 10 pun dia masih lg wat muka 'donno' je...
sakit dh otak aku ni...
baru sorang...klau 2-3-4-5 guane la agaknye...huhu

2 comments:

alifah@along said...

nak aku jawab ke soalan ko ni??aku ni bukan nyer ada pengalaman lagi...hehehhee...tp, aku bg tips la skit kut..ko beli mainan byk2 kat dia, dia tak kacau la kut ko buat kerja...

~ini an~ said...

along...tip ko xleh pakai hahaha irfaan tak heran ngan mainan2 dia ok