Thursday, January 20, 2011

gelora di hati aizaan...

tajuk ala-ala cite gelora di hati sara...
tp ni di hati wa punya gelora...bukan wawa ok... hehe

semangat 2011 adalah ingin bekerjaya...
x kira la kerja apa pun...janji kerja...
utk lebih tepat ada duit masuk tiap2 bulan...hehe

rasa nk wat bisnes sendiri yg berkaitan jahit menjahit...
rasa nk buka kelas tusyen...
rasa nk jd cikgu...
rasa nk jd qs semula...
mcm2 rasa ada...
rasa nk marah pun ada....tiru ayat bell...dlm sitcom simpang 3...bila dia makan nasi lemak...dia suh org yg buat ns lemak tu rasa...
'ape ko rase dr nasi lemak ko ni...ada rase halia,rasa bunga cengkih,rasa bunga lawang...rasa nk marah pun ada...tak rasa bersalah ke?'....hahaha

aku ni jenis yg klau time taknak...xyah la ko bg ayat power camane pun,aku wat pekak badak jer...
tp cube time aku dah nak...x caya tanye nuril ehhh hehe mmg berkobar2 gila,badak pun x berkobar2 mcm aku terjun dalam air...

di kala semangat ingin bekerja semula berkobar2...
nuril telah mendapat 1 peluang utk transfer ke HQ yg mana ianya di kuala lumpur?
KUALA LUMPUR????
mmmm...mula2 berkobar2 mcm lagu zahid...berkobar kobar!
pikir nk start cari keje kt mane...nk duk mane...
duk situ klau gi keje jem...duk sini xjem tp sewa mahal gila...duk sinun jauh ngan tmpt keje...
oooowhhhh serabukkkk....

bila lepak kt laman rumah...di temani dek angin sepoi2 bahasa...tgk pokok2 hijau,burung beterbangan sambil berkicau2...dgn anak yg kejap duk kt riba,kejap berdiri bermain...
aku rase tenang...tenang sangat...
takde jem...xde asap...xde bunyi hon...xde sakit kepala blk keje time hujan...

walaupun umah free aku ni buruk...tp aku tenang kt dalam ni...
klau duk kl confirm aku xdpt duk umah sebesar rumah ni...laman yg luas...ada tempat nk bercucuk tanam lg...
plus skang dh ada cadangan nk robohkan umah lama ni nk tukar ngan umah baru...
kan best tu...
dlm diam aku dh jatuh cinta dgn ketenangan ni...
tak caya try la datang umah aku ni...tenangggg je...betul x pid?hehe
dan yg paling best adalah dekat ngan rumah org tua kami...
bile2 je kami leh blk kg...
bile2 je org tua kami leh dtg rumah kami...
klau duk kl...maklum jela...

hati jiwa raga masih berbelah bahagi...
semoga kami dpt pikirkan yg mane lebih baik utk masa depan kami...
amin.

No comments: