Friday, January 11, 2008

Termenung ku Sendiri....

ape yg di fikirkan ek?....sendiri pun x tahu ker?(apa laaaa....)
tp mgkin berkisar ngan hope...maybe hopes.....
Harapans...terlalu banyak harapan sempena tahun baru nih...
tp sblm tahun baru pun mmg penuh ngan hopes rasenye... (-_^)

harapan pertama ialah....naik gaji setelah confirm...dh 6 bulan dh nih...hehehehe
camane aku nk ckp ngan bos aku?
"Mr.Chee, sorry to disturb u..i've something to discuss with u..."
mmmm...mgkinkah itu ayat pertama ku... (-_-)..

harapan kedua ialah...harapan yg tinggal harapan je kot...mgkin mengenai loves and friends.....

kenapa x pernah puas ngan ape yg kite ada?
kenapa org mengabaikan kite?
kenapa ada yg sibuk ttg hal kite?
kenapa hidup ni x semudah yg kite sangka?
kenapa kite lakukan kesilapan tu?
sepatutnye aku x buat sume tuh...camane nih?

mmmmm....tp soklan tu sume x yah nk jawab...itu adalah soklan2 kehidupan....

tp harapan yg ketiga...adalah menjadi diri sendiri...x perlu berubah demi org lain..
x perlu berubah utk di sukai ramai( mcm majerin daisy lak)....
tp diri sendiri tu perlu berfikir secara rasional,berfikir spt org dewasa dan yg paling penting berfikir sbg org yg terpelajar...(mmm ni bebel kt diri sendiri nih...)
berfikir sblm bertindak...supaya org mengingati tindakan kite tu..dan secara x langsung mengingati kite...walaupun x selalu ingat tp at least ingat...
so nice...when my teacher time aku sekolah teknik dulu,yg aku dh tinggalkan sekolah 9thn tp masih ingat kt aku n masih tepon n bertanye kabar...itulah sebenarnye sebab aku termenung....
touching and thankful sgt...

kadang2 kite rasa bahagia...kadang2 kite rasa kecewa...tp walau ape pun yg kite rasa...
kite kena berpegang pada yg 1...yg 1 itula yg kite perlu tahu...yg 1 itu lah semuanye...
pikirkan la yg 1 itu...yg 1 itu la yg ada di setiap 1 yg kite jalani...

mmm....tenangnye....dh2...wat keje yer...

2 comments:

Cikpid said...

membebel ko yer an..byk yg ko pikir eh??aku bace pon rase berat..mgkin sbb aku baru pas mkn kot..tu yg rase berat..hahahhaa

ciPuding_7 said...

beratnya otak aku nk tolong jawabkan soklan2 itu..
adeh.. adeh..