Monday, September 8, 2008

..CaNtiK..


'kecantikan adalah hak milik setiap insan'...mmm betul jugak kan cogankata salah 1 jenama kosmetik kt M'sia ni...(perasan cantik ker an?uweeekk...) ape maknenye CANTIK?...


pada aku CANTIK tu boleh dilihat dgn nyatanya dan directnya di luaran..contohnye bile aku jupe org yg CANTIK, aku akan ckp dlm hati "napela aku tak seCANTIK dia" hehehe


tp kadang2 ada jugak org yg diluarannye dia biasa2 jerr..contohnye mcm aku laa,klau jalan kt pasar mlm(kan pasar mlm tmpt cuci mata),mmg mcm menyesal je org yg terkalih pandang ke muka aku,jgnla harap nk tertoleh 2x...(contoh jer)<--nk perasan cantik la tu...puiiihhhh...

back to org yg biasa2 jerr td...tp bila di teliti betul2,ada CANTIK dlm org tu...penah jumpe x?hihihi

so pada aku(pendapat baru plak) CANTIK tu boleh lahir dari KEYAKINAN DIRI...bukan 'SYOK SENDIRI' terasa diri kita ni CANTIK tp kita kena cari 'ORG' yg boleh menyakinkan kita yg kita ni CANTIK...tp bila kita dh ada keyakinan tu,jgnla disalahgunakan...contohnye berkobar2 guna ayat "aku ni kan CANTIK..." hihihi usahkan nmpk cantik,nmpk meluat ada la kot...

CANTIK tu sbnrnye hanye dipinjamkan oleh 'ORG' yg memberikan KEYAKINAN DIRI kepada kita...hanye 'ORG' tu je yg nmpk kita CANTIK dan mungkin bukan pada org lain...contohnye mcm aku,mungkin aku tak CANTIK di mata HANS ISAAC tp cukupla bila BRAD PITT sedar yg aku ni CANTIK DI MATANYA lalalalala...jgnla jeles kawan...

apa yg kita perlu buat adalah mengekalkan 'ORG' yg menyakinkan kita ni CANTIK dan KEYAKINAN DIRI yg kita dapat...bila kita kekalkan sume tu,MUNGKIN barula ORG LAIN dapat melihat kita ni CANTIK dr sudut yg berbeza dan bukan hanya dari aspek luaran sahaja...
p.s:'ORG' tu boleh jd sesiapa shj...mak,abah,kakak,abang,sahabat,kucing...MCM AKU,dari renungan SESEORG ni aku dh paham yg dia nk bgtau yg aku ni CANTIK hehehe sbb tu dia sanggup tenung aku camni...sumpahhh aku tak tipu...

cairrrrr siooooootttttttt....huhuhuhu...

INI ADALAH ENTRY MOTIVASI KEYAKINAN DIRI...kepada tunangku...jgn ambil hati yer sayang...hihihi ayang love b more30x than ayang love brad pitt(nk jugak).... :p

3 comments:

Unknown said...

biar org rasa kita tak cantik tapi kita sendiri tau kita sebenarnya amat cantik..
biar org kata kita perasan ke apa ke..tapi pentingnya kita sendiri yg hepi..*asal tunang kita kata kita cantik sudah*

Diana Ishak said...

seseorang itu sangat cantik apabila mukanya tetap kelihatan gorgeous tatkala meneran berak sembelit.

۩۞۩ FaHReeN ۩۞۩ said...

iklan jam je kot? hehhe

cantek! ;)