Thursday, December 6, 2007

ikan oh ikan....

aku ada pekerjaan baru...
menternak ikan di opis....
aku bli ikan guppy 5 ekor....2betina 3jantan...
mesti berebut jantan2 tu,sbb x cukup betina hihihihi
aku nk tunjuk gambo pun xbole...
sbb gamba dr h.set x transfer lg ke komputer...
tp klau bosan2 aku tgkla aktiviti ikan tu...
semalam diaikan dh bekenaln sesama sendiri kot...sebab arini dh nmpak cam mesra je each other..hehehehe...
xthla diaikan tu lapa ke kenyang...pg td jer aku bg makan...
aku fobia skit bg mkn ikan sbb 1 thn 1/2 dulu aku penah menuba ikan guppy dgn cara bg makan dgn jumlah yg banyak...abis sume ikan2 guppy kt umah aku tu mati..mati kekenyangan...mesti diaikan ckp 'kenyang nk mampos,xpenah rase kenyang cam nih' hihihihi last2 sume mmg mampos...sian ikan tu...
skang aku cube menebus kesalahan aku tu...aku nak blaja dr kesalahan lalu...biar ikan x ckup makan dr mati kekenyangan...hahahaha kang mati kebulur lak...kihkihkih...
wish me luck to bela ikan nih ye...nti aku cite lg perkembangan ikan aku...daaaa...

3 comments:

Cikpid said...

dulu kan aku bela ikan kat sekolah tau..cikgu aku pon bagilaa aku amik 1 portion kat blkg kelas..bapak aku dermakan akuarium kecik n ikan2 guppy..tapi boyprend ku (skang ex bf) bagi ikan aku mkn kerepek ubi..camne ikan aku xmati an?huhuhuhuhuhu..

~ini an~ said...

aku baru beli ikan ni smlm tau...tp dr smlm dh ada kisah yg menyayat hati ikan aku...aku cuci balang ikan aku tu sbb ada kesan baja pokok..aku salin la ikan2 aku tu kt dlm cawan,depa mlompat lak..ada sekor tu melompat kuar dr sink,bwh sink tu ada sebuk kapur yg org wat undercoat tu,pastu ikan aku dh golek2 dlm tu...dh cam ikan celup tepung dh ha3...nasib baik smpat diselamatkan...panjang la umur ikan tu...lepas siap cuci tu sume ikan aku berenang statik jer..aku cuak klau mati jer...nasib baik x..pening lalat agaknye..hihihi

ciPuding_7 said...

kahkahkah...
kalo aku, aku terus goreng je..
kenyang gak aku..
brppp..